Miért felejtjük el a felét annak, amit megtanultunk? Eláruljuk.
Az elmúlt egy évben a digitális tanulás szerepe felértékelődött, ennek eredményessége pedig nemcsak a hagyományos iskolai oktatásban vált kritikus kérdéssé, hanem a felnőttképzésben is.
Egyértelmű előnye, hogy lehetőséget biztosít arra, hogy bárhonnan bekapcsolódhassunk a tanulási folyamatba,
hátrányára azonban több nemrégiben publikált tanulmány mutat rá.
A vizsgálatok szerint azon munkavállalók, akik munkaidejük mellett vesznek részt valamilyen digitális oktatáson, egy órán belül elfelejtik a tanultak akár ötven százalékát is, másnapra pedig a nem rögzült információk mennyisége hetven százalékra is nőhet.
Ennek magyarázata, hogy munkamemóriánk korlátozott kapacitású: becslések szerint az átlagos felnőtt egyszerre öt-kilenc új információt tud tárolni rövid távú memóriájában. Ez az oka annak, ha a munkavállaló vagy a tanuló az oktatási anyag nagy részét elfelejti, és másnap nem tudja olyan eredményesen hasznosítani a tudását, mint ahogyan azt szerette volna, vagy munkáltatója elvárná.
Mit lehet tenni?
Ahhoz, hogy a tudás megmaradjon, meg kell erősíteni azt, azaz be kell építeni a mindennapi munkafolyamatba, hogy készségszintűvé váljon. Ebben az esetben ugyanis az információ átkerül a hosszú távú munkamemóriába, felszabadítva a kapacitást a rövid távú memóriában az új koncepcióknak és ötleteknek. Ez ahhoz hasonlítható, mint a sportolás: ahhoz, hogy a mozgás az életünk részévé váljon, újra és újra edzenünk kell.
A munkavállalóknak vagy a tanulóknak is folyamatos ismétlésekre van szükségük a sikeres tanuláshoz.
Ehhez számos módszer áll rendelkezésekre, de elsősorban meg kell találni a helyes válaszokat arra, hogyan lehet megerősíteni a tanultakat akár a mindennapi életben, akár a munkafolyamatban. Emellett elengedhetetlen, hogy rájöjjünk, hogyan tudjuk hozzáférhetővé tenni a legfontosabb információkat akkor, amikor szükség van rá.
Ha ismerjünk képességeinket, kialakíthatjuk saját stratégiánkat is arra vonatkozóan, hogyan tudjuk a megszerzett információkat megemészteni, hogy aztán a lényegi információkat kiszűrve gyakorlati tudássá alakuljanak át.
Így lehetnek könnyebbek a nehéz napok
A kijárási korlátozások és a járványügyi intézkedések egy darabig még biztosan életben maradnak, az extrán introveltáltakat leszámítva pedig egyre többen érzik úgy, hogy megfulladnak otthonukban. A Covid-depresszió elűzésére már javasoltunk remek hobbikat, itt pedig azt néztük meg a The Travel segítségével, hogyan tudjuk megkönnyíteni és elviselhetőbbé tenni a mindennapokat.
(Fotók: Unsplash)
koncentráció | egészség | teljesítmény | mentális | fókusz | munka
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!