Évente mintegy 13,4 milliárd forintot költenek a magyarok kapszulás kávéra a Nielesen adatai szerint, a piackutató számait ismertető Costa Coffee közleménye szerint tavaly a kapszulás kávék értékbeni részesedése a kiskereskedelmi kávéforgalomból már huszonhárom százalékos volt.
Az adatok alapján 2019-ben Magyarországon mintegy 1200 tonna, közel 170 millió darab kapszulás kávét értékesítettek.
A közlemény szerint a magyar kávépiac növekedését elsősorban a szemes és a kapszulás kávé generálja, a szemeskávé azonban értékben az összes eladott kávénak csak a tizenhárom százalékát tette ki tavaly. A kapszulás kávék áttörése 2018-ban következett be, amikor a magyar piacon is megjelentek a jól ismert márkák kapszulás kiszerelései.
Népszerűségüket annak is köszönhetik, hogy állandó a minőségük, illetve gyorsan és egyszerűen készíthető a kapszulás kávé.
Magyarországon a Nielsen tavaly júliusban készített felmérése szerint a kiskereskedelmi kávépiac éves szinten 6,4 százalékkal, 63 milliárd forintra bővült, az azt megelőző évben 59 milliárd forintot tett ki.
A felnőtt magyar lakosság nyolcvanöt százaléka kávézik, naponta átlagosan 2,7 csészényit. A kávéivók kilencvenegy százaléka nap mint nap iszik otthon kávét, ötvenhárom százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: MTI, fotók: Pixabay, Unsplash)
milliárdok | fogyasztás | magyarok | kávé | népszerű | kapszula
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!