Volt idő, amikor a hátradönthető szék meglehetősen elterjedtnek számított a gépeken. Ennek a korszaknak azonban úgy tűnik, vége.
De miért iktatják ki a gyártók egyre inkább ezt az opciót? Nem az utasok közötti konfliktusok számítanak az első számú oknak, de ezek is közrejátszhatnak.
Sokkal fontosabb szempont a költséghatékonyság: egyrészt kevesebb dolog romolhat el a széken, ami nem hátradönthető, így nem kell számolni az ellenőrzési és javítási kiadásokkal. Másrészt spórolni lehet azon is, hogy az említett funkciót nélkülöző ülőhelyek könnyebbek, így maga a gép is könnyebb lesz, ami az üzemanyagfogyasztásban is megmutatkozik.
A pehelysúlyú repülőülések manapság nem nyomnak többet tíz kilónál. Aztán ott van persze az a szempont is, hogy nem foglalja le a stewardessek kapacitását a székdöntésen összevesző utasok lenyugtatása.
A nem hátradönthető, vagyis eleve döntött ülésekkel, melyek támláját valahol a teljesen álló és a kissé döntött közé állították be gyárilag, először a fapadosoknál találkozhattunk,
tőlük azonban a többi légitársasághoz is begyűrűzött a trend.
A hosszú távú járatokon ugyanakkor várhatóan maradnak a hátradönthető ülések, az ülésgyártók pedig újabb és újabb megoldásokat próbálnak találni arra, hogy az ember elférjen a helyén. Például elvékonyítják a háttámlát, vagy úgy helyezik át, hogy ne legyen a térdek útjában.
Persze, van olyan üzleti osztály is, ahol mindez egyáltalán nem probléma.
(Forrás: CNN, képek: Unsplash, Getty Images)
ülés | hátradönthető | repülő
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!