Három új Ferrari, amit csak egyetlen példányban gyártanak

A karosszériaépítő műhelyek nemes hagyományait eleveníti fel a Ferrari, amikor teljesen egyedi modelleket fejleszt a legtehetősebb ügyfelei számára. A Special Projects széria három legújabb tagját mutatjuk be.

A huszadik század derekáig a legtöbb fényűző autó egyedinek számított, ugyanis a motorral szerelt alvázra nem a gyárban, hanem a számtalan karosszériaépítő műhely egyikében terveztek a vevő igényeinek megfelelő felépítményt. A legtehetősebb vásárlók pedig azért törték magukat, hogy a legdivatosabb olasz stúdiókban szabjanak stílusos ruhát a legújabb autójukra. A sorozatgyártású önhordó karosszériákkal együtt ez a hagyomány szinte feledésbe merült, de napjaink egyre zavarba ejtőbb luxusautó-kínálata ismét felkeltette az egyedi igények szerint épített modellek iránti érdeklődést.

Eric Claptonnak tervezte és gyártotta le az egyedi SP12 EC-t a Ferrari

A különleges kívánságokat immár nemcsak a karosszériatervező stúdiók, hanem az autógyártók is teljesítik,

a Ferrarinál ezt a célt szolgálja a Special Projects széria, amelynél több év munkájával teljesen egyedi sportautókat fejlesztenek és gyártanak csupán egyetlen példányban a legtehetősebb vásárlók számára. A Special Projects egyik első ügyfele Eric Clapton volt, aki a nyolcvanas évekbeli 512 BB stílusában áttervezve rendelte meg 458 Italiáját, ennek eredménye lett a gitárosról elnevezett SP12 EC, ami a hírek szerint 4,75 millió dollárba került neki. A megrendelők kiléte nem minden esetben derül ki, de szerencsénkre a Ferrari a legtöbb munkáját nyilvánosságra hozza, mutatjuk a három legújabbat közülük.

Ferrari Omologata

Az ötvenes-hatvanas évek versenyautóit eleveníti fel az Omologata, már a nevével is, hiszen a legendás 250 GTO utolsó betűjéről nevezték el.

Az alapokat a 812 Superfast adta, a technikája szinte változatlanul került át az orrában dolgozó 6,5 literes, 800 lóerős V12-es szívómotorral, amivel 2,9 másodperc alatt éri el a százas tempót. A karosszéria teljesen egyedi tervezésű, csak a fényszórók és a szélvédő származik a sorozatgyártású modellről. Az utastérben négypontos versenyöveket találunk, az üléseket bőrrel és farmerszerű anyaggal vonták be, a karosszéria háromrétegű Magma Rosso fényezését pedig direkt ehhez az autóhoz találták ki,

a különlegességéről sokat mond, hogy csak a festés tervezése két évet vett igénybe.

Ferrari BR20

Szintén az ötvenes-hatvanas éveknek állít emléket a BR20, egy stílusos túrakocsi, ami olyan felmenőket idéz, mint a 410 Superamerica és az 500 Superfast.

Az egyedi sportautót a GTC4Lusso alapjára építették, de sokat dolgoztak rajta, hogy teljesen egyedi karosszériát kapjon, amely 7,5 centiméterrel hosszabb is lett az eredetinél.

Az utastérben a patinás bőrkárpit teremti meg a retró hangulatot,

a csomagtérben szénszálas anyagból és tölgyfából készültek a burkolatok. A BR20 az alapokat adó shooting brake korábbi motorjával, a 6,3 literes V12-essel készült, ami 610 lóerőre képes, és mind a négy kereket hajtja, ezzel 3,4 másodperc alatt éri el a százas tempót. A fejlesztésének idejéről és költségéről ezúttal sem nyilatkozott a Ferrari.

Ferrari SP48 Unica

Idén ismét valóra vált a maranellói márka egyik tehetős rajongójának álma, akinek a Ferrari szakemberei saját autót terveztek.

A Special Project legújabb tagja is egy sorozatgyártású modell alapjára épül, ezúttal az F8 Tributo szolgáltatja a műszaki tartalmat, ezért a 3,9 literes biturbó V9-as motorra és 720 lóerős teljesítményre számíthatunk. Az SP48 Unica alakja még emlékeztethet az F8-éra, de Flavio Manzoni vezető dizájner irányításával a Ferrari Centro Stile stúdiójában teljesen egyedi fényszórókat és hátsó lámpákat terveztek hozzá, az áttört légbeömlője a Ferrari Roma hűtőmaszkjára emlékeztet. Az eredeti modellel szemben a motorját nem teszi közszemlére,

a hátsó szélvédő helyére különleges mintájú áramvonalas burkolat került.

Limitált szériák sora

A Ferrari történelme az egyedi alkotásokat leszámítva is tele van ritkaságokkal, és az egyik ilyen az F60 America, amely a nevével ellentétben nem az F40 és F50 utódjának készült, hanem a maranellói márka amerikai jelenlétének állít emléket.

ferrari br20 | egyedi autó | ferrari sp12 ec | ferrari sp48 unica | Ferrari | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom