Az olasz Dodi Moss építészstúdió egy tizenhetedik századi genovai épület felső szintjén alakított ki karakteres és helytakarékos loftlakást egy fiatal hajómérnöknek, aki általában hosszú időket tölt az otthonától távol, gyakran nagyon szűkös helyeken.
Ezt szem előtt tartva a loftot úgy tervezték, hogy a lehető legnyitottabb és legtágasabb legyen, és minél kevesebb ajtó válassza el az egyes lakótereket.
Helyette puha válaszfalak és szintváltások segítik az otthon különböző funkcióinak felosztását. Ezek közül a részletek közül néhány már korábban is az épület része volt, míg mások a felújítás során kerültek bele.
A száztíz négyzetméteres lakás elrendezése eleve összetett volt, mivel két szintje a hatemeletes épület két ellentétes oldalán helyezkedett el.
Az alsó szint nagy belmagasságát kihasználva egy félemeletet építettek be, amely hálószintként szolgál. Alatta egy fürdőszoba is helyet kapott, felosztva az egybefüggő teret. Az egyik oldalán könyvtár lett az egész falat elfoglaló könyvespolccal és ülőkével a párkányon. A másik oldal társalgóként és öltözőszobaként szolgál, a fenti hálószoba erre néz.
A felső szintre egy régi palalépcső vezet fel, itt egyetlen helyiség található a konyhával és rengeteg hellyel a közös étkezésekhez a barátokkal.
Innen két tetőterasz nyílik, az egyik a konyha mellett, a másik pedig a tetőn található.
"A ház himnusz a határok hiányához" - mondta Matteo Rocca, a Dodi Moss csapatának építészmérnöke. "A fürdőszobákon kívül sehol sincsenek ajtók".
"A tér képlékeny, több szinten kapcsolódik össze, de mindenekelőtt minimalista: mindössze néhány, egyszerű dolog van benne" - tette hozzá úgy jellemezve az otthont, mint "egy szinte aszketikus helyet a város teteje felett".
A loft felújításának egyik legfontosabb eleme a fa tetőszerkezet helyreállítása volt, amely a félemelet bevezetésének köszönhetően most jobban látható, mint eddig bármikor.
Bár nyersnek tűnik, a szerkezete valójában nagyon kifinomult: bontott hajókból, többek közö vitorlaárbócokból újrahasznosított anyagokat tartalmaz. Ez pedig jól illusztrálja, hogy milyen intenzív kapcsolatban álltak az építőipari munkások és a tengerészek a 17. század végén, amikor Genova még önálló köztársaság volt.
Az új anyagokat úgy választották ki, hogy kiegészítsék a már meglévő elemeket. A hálószobába vezető lépcső lávakőből készült, illeszkedve a meglévő lépcső sötét palájához, míg a fapadló jól illik a lakás háromszáz éves bejárati ajtajának tónusához.
A fürdőszobákban megőrizték az itt talált mintás kerámiacsempéket, amelyek feltehetően egy 18. századi nápolyi gyárból származnak, míg a lakóterekbe Ferdinando Maffii kortárs művész festményei visznek színt.
Ettől a francia nyaralótól azonnal kedved támad felújítani egy régi pajtát, ebben a tizenhat szintes oszakai házban pedig egyetlen lépcső sincs.
(Forrás: Dezeen, képek: Anna Positano/Dezeen)
olaszország | loftlakás | Dodi Moss | építészet | genova
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!