Idén nyáron három európai országban már kapható lesz a Genesis, a koreai prémiummárka, amivel főleg a német gyártóknak állítanának konkurenciát.
A Lexus, az Infiniti és az Acura példáját követte a Hyundai, amikor 2015-ben létrehozta a saját prémiummárkáját, és a Genesis először az amerikai piacon próbált szerencsét. A sikert nem bízták a véletlenre, Dél-Korea mellett Németországban és az Egyesült Államokban folyik a modellek fejlesztése, hogy minél jobban megfeleljenek a vásárlók igényeinek, és a munkához a legjobb szakembereket szerződtették le.
A tengerentúlon már sikereket is elért a Genesis, hiszen 2020-ban a neves J.D. Power felmérése szerint a legmegbízhatóbb autómárkának tartják az amerikai vásárlók. Most látták elérkezettnek az időt arra, hogy az európai piacon is megvessék a lábukat, ami a komolyabb elvárások és az erősebb konkurencia miatt nagyobb falatnak ígérkezik.
A Genesis első bemutatótermei júniusban nyitnak Londonban, Münchenben és Zürichben.
Az európai piacon két modellel indul a forgalmazás,
ezek közül a G80 olyan felsőkategóriás limuzinok ellenfele, mint az Audi A6, a BMW 5-ös sorozat és a Mercedes-Benz E-osztály, míg a GV80 egy méretes szabadidő-terepjáró az Audi Q7, a BMW X5 és a Mercedes-Benz GLE konkurenciája. Hamarosan egy méretosztállyal kisebb modelleket is bevezetnek, ez lesz a középkategóriás G70 és a szabadidős GV70.
A Genesisnél tudják jól, hogy az európai vevők szeretik a kombikat,
ezért nálunk a G70-ből Shooting Brake változat is kapható lesz. A látványos formájú sportkombi tervezésénél a dizájn legalább olyan fontos volt, mint a praktikum, és ez látszik is a lejtős tetővonalon, a látványos hátsó lámpákon és a hangsúlyos kipufogóvégeken. Persze azért praktikus is lesz a Shooting Brake, a szedánnál 40 százalékkal nagyobb a csomagtartója.
A 4,69 méter hosszú G70 műszaki tartalma a Kia Stingerével áll rokonságban,
ezért ahhoz hasonlóan hátsókerék-hajtású lesz, a motorkínálat valószínűleg 254 lóerős négyhengeres és 370 lóerős biturbó V6-os benzinesből, valamint 200 lóerős turbódízelből áll, de ezt még nem erősítették meg. A csúcsmodellben rajtautomata és önzáró differenciál is lesz, de az autópályán használható részben önvezető rendszer sem maradt ki a Genesis sportkombijából.
A Genesis a G80 elektromos változatát is forgalmazza majd
az európai országokban. A zajtalan limuzin két villanymotorja 380 lóerőre és 700 Nm-re képes, ezzel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, az akkumulátor feltöltésével pedig 427 kilométert tehet majd meg. Nem ez lesz a koreai márka egyetlen elektromos autója, már dolgoznak a GV70 villamosított változatán, és egy eleve elektromosnak tervezett modellen is.
Koreai jövőkép
A Hyundai és a Kia európai menetelését látva kíváncsiak vagyunk, hogy a Genesis hogyan teljesít majd a német prémiummárkák ellen, valamint olyan riválisok mellett, mint a Lexus és a Volvo. A jövőképük mindenesetre biztató, hiszen az utóbbi időben rendkívül ígéretes prototípusokat mutattak be, és a Hyundai is nagyot dobott az új elektromos autójával, az Ioniq 5-tel, amelynek a hírek szerint hamarosan Genesis-emblémás megfelelője is lesz.
hyundai | genesis g70 | prémiummárka | shooting brake | prémiumautó | koreai autó
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!