A patinás autógyárnak kicsit tovább tartott közzétennie a tavalyi pénzügyi eredményeit, de úgy tűnik, megérte várni rá.
A Ferrari 2021-ben 11,115 luxusautót adott el gyűjtőknek, ami új rekordot jelent a hetvenöt éves márka történetében. A hasonló kaliberű gyártók közül a Lamborghini, a Rolls-Royce, a Bentley és a Tesla szintén annak ellenére zárt remek évet, hogy meg kellett küzdenie a globális járvány hatásaival és az ellátási lánc problémáival.
Hogy ezt az eredményt perspektívába helyezzük, az olasz autógyártó kétszámjegyű növekedést regisztrált 2020-hoz képest. Abban az esztendőben összesen 9119 járművet szállított le, ami 22,3 százalékos növekedést jelent az előzőhöz képest. A Ferrari ezzel kényelmesen túlszárnyalta 2019-es produkcióját is, ami tulajdonképpen az első év volt, amikor a márka 10,131 eladott autóval először merészkedett az ötszámjegyű tartományba.
A tavalyi sikerek – melyek nagyjából 4,8 millió dolláros nettó árbevételt hoztak –, elsősorban a Ferrari nyolchengeres modelljeinek köszönhetőek. A V8-asok eladásai 34,6 százalékkal nőttek az előző évhez képest, amit leginkább az F8-as család iránti folyamatos keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének tulajdonítanak. A Maranellóból kigördülő V-12-es szupersportkocsik száma eközben jelentős, 16,1 százalékos csökkenést mutatott. Az autógyártó szerint ennek az a magyarázata, hogy a naptári év során kivonták a forgalomból a 812 Superfastot.
Az elmúlt évekhez hasonlóan az EMEA-régió (Európa, a Közel-Kelet és Afrika tartozik bele) volt a Ferrari legkomolyabb piaca, méghozzá az előző esztendőhöz képest tizennégy százalékos növekedéssel és összesen 5492 kiszállítással.
A második helyet Amerika foglalta el huszonkét százalékos növekedéssel és 2831 eladott Ferrarival. Érdekes módon Kínában, Hongkongban és Tajvanon kilencvenhét százalékkal ugrottak meg az eladások, de ez még mindig a legkisebb piacnak mondható az összes eladást tekintve, 2021-ben viszonylag szerény, 899 értékesített autóval.
A Ferrari vezetője, Benedetto Vigna az erős üzleti modellnek tulajdonítja a szép eredményt. "Gondosan kezeltük a megrendeléseket, összhangban a kontrollált növekedésre és a márka exkluzivitásának megőrzésére irányuló stratégiánkkal" – mondta a vezérigazgató. Elmondása szerint a márka a június 16-án Maranellóban ismerteti jövőbeli terveit.
A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.
(Forrás: Robbreport, fotók: Getty Images)
rekord | Ferrari | eladás | luxusautó | autógyár
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!