Ermenegildo Zegna-belsővel lesz igazán különleges ez a Ferrari

Az autógyártók által kínált nemes bőröknél is lehet különlegesebbet kérni, ezt a Ferrarit például az Ermenegildo Zegna által készített finom gyapjúval kárpitozták.

A divattudatos tehetősek számára egy különleges autó az öltözékük felső rétege. Legyen szó egyedi festésű klasszikus autóról vagy extrémen átalakított sportkocsiról, ezek az autók éppen annyira hirdetik a tulajdonosuk divat iránti elkötelezettségét, mint amennyire feltűnnek a forgalomban. Elég csak tenni egy sétát Beverly Hillsben a Rodeo Drive-on, ami egyfajta kifutóként szolgál az extravagáns járművek és tulajdonosaik számára, a háttérben pedig elegáns divatüzletek sora kínálja az önkifejezés végtelen lehetőségét. Az itt elérhető bejáratott nemzetközi divatmárkák közül az egyik legismertebb az Ermenegildo Zegna nevet viseli.

Az anyagok minőségéről és a ruhák finom szabásáról világszerte ismert Ermenegildo Zegna cégcsoportjához tartozik a Thom Browne márka is, valamint egy olyan részleg, amely más prémiummárkák számára gyárt luxustextileket. Az Ermenegildo Zegna elismerten nagy tapasztalatra tett szert a legfinomabb gyapjú és bőr kiválasztásában, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy a nyolcvanas évek elején együttműködjenek a Ferrarival egy különleges limitált szériás modell kárpitozásában.

Bizony, a képeken látható meglehetősen ritka és tagadhatatlanul ízléses 512 BBi a Zegna által szabott belsőt visel.

Míg manapság jellemzően a bőrből készült belső tereket tartják a legkiválóbb választásnak a luxusautók számára, addig a karosszériaépítők

a hőskorban az olyan finom anyagokat részesítették előnyben, mint a gyapjú, a kasmír és még a selyem is.

A bőrt pedig a sofőröknek szánták, ugyanis tartósabb és könnyebben tisztíthatóbb volt. A későbbiekben éppen ezért a praktikus tulajdonságáért vette át a kárpitozás szerepét a drágább modellekben is, de ahhoz előbb kivételes minőségű, igényes tapintású alapanyagokra volt szükség.

Az 1910-ben alapított, és ma is a Zegna család által működtetett Ermenegildo Zegna

a kezdetektől fogva a világ legjobb gyapjújának beszerzésére tette a hangsúlyt.

A család ezt végül Ausztráliában találta meg, a hosszú szálú merinógyapjú ráadásul meglehetősen tartós és kényelmes viseletnek is számít. 1963-ban a Zegna még versenyt is indított a legfinomabb gyapjú gazdájának díjazására. Az Extrafine Wool megnevezést a 19,5 mikronnál kisebb finomságú szálakra használták, és az előállított gyapjúnak mindössze a 15 százaléka felelt meg ennek a minősítésnek.

A képeken látható 1983-as Ferrari 512 BBi az egyike annak a 27 példánynak, amelyet az Ermenegildo Zegna kárpitjával gyártottak.

A rendkívül puha, a krémszínű bőrrel kiváló összhangot alkotó gyapjúbetétek az üléseken kívül az ajtóbelsőkön és a tetőkárpiton is megtalálhatók. A Zegna akkoriban széles választékban kínálta a kárpitokat, míg a bőrt krémszínű helyett barna vagy szürke árnyalatban is lehetett rendelni. A kontrasztos színekkel pedig tovább lehetett bővíteni a személyre szabási lehetőségeket.

A Ferrari a műszaki tartalmat is továbbfejlesztette, 1981-ben az 512 Berlinetta Boxer tizenkét hengeres motorja befecskendezést kapott, amivel még gyorsabb lehetett a stílusos sportkocsi:

a százas tempót öt másodpercen belül érte el, a végsebessége 280 km/óra volt.

1984-ig, amikor az utódjának szánt Testarossa megjelent, épp csak több mint ezer példányt gyártottak belőle, amivel a gyűjtők egyik keresett darabja lett. A képeken látható autó közel negyven éves, de még csak 33 600 kilométer van benne, a különleges kárpitozáson kívül ez is indokolja a 349 ezer dolláros árát az RM Sotheby’s azonnal elvihető kínálatában.

Napjainkra sem tűntek el teljesen a különleges kárpitozású autók, az Ermenegildo Zegna manapság a Ferrari testvérmárkájával, a Maseratival dolgozik együtt. Érdekesség a modenai autógyártó kínálatában

a Zegna által készített szőtt bőrkárpit, a Pelletessuta,

amit azoknak a vásárlóknak kínálnak, akik nagyra értékelik a stílust, de nem elégszenek meg a hagyományos megoldásokkal. A fenti képeken látható 512 BBi pedig máig az időtlen dizájn és az egyedi stílus találkozásának számít, amit a Ferrari rajongóin kívül a divat iránt érdeklődők is nagyra értékelhetnek.

Ferrari és Zegna

A Maserati a dizájnon kívül nagy hangsúlyt fektet a modelljei kárpitozására, az olasz stílust és ízlést hangsúlyozó berendezést pedig a legújabb típusa, a Grecale is magáénak mondhatja. Az 512 BBi-nek pedig nemrég mutattuk meg egy híres példányát, az ezüstszínű Ferrarit annak idején Jean-Paul Belmondo hajtotta.

Ermenegildo Zegna | Ferrari | gyapjú | ferrari bb 512i | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom