A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.
A Ferrarinál mindig is a 12 hengeres motorok jelentették a maranellói márka szívét, a mai napig V12-essel hajtanak olyan csúcsmodelleket, mint a 812 Superfast. A belépőmodelleket, mint a Portofino és a Roma, illetve a középmotoros sportkocsikat, mint az F8 Tributo és az SF90 Stradale már V8-as erőforrással szerelik, és az olaszok most tovább csökkentették a hengerek számát.
A most leleplezett 296 GTB nevében az első két szám a motor 2992 köbcentis méretére utal, a hatos szám pedig a hat hengert jelenti.
A Formula–1-ben már évek óta teljesítő V6-os motorok tehát a Ferrari utcai modelljében is megjelentek,
és erre nem lehet panaszunk, ha olyan elképesztő számokkal érkeznek, mint ebben a gyönyörű berlinettában.
A háromliteres biturbó V6-os már önmagában is az egyik legerősebb hathengeres motornak számít a 663 lóerős teljesítményével, de a Ferrarinál a nyolcfokozatú automataváltó mellé egy 167 lóerős villanymotort is építettek az autóba, amivel a kombinált teljesítménye 830 lóerőre nőtt.
A hibrid sportkocsinak ezzel 2,9 másodperc is elég, hogy elérje a százas tempót.
A 330 km/órára képes Ferrari ráadásul konnektorról is tölthető, az akkumulátor feltöltésével 25 kilométert teljesen elektromosan is lehet gurulni vele. A legnagyobb sebesség ekkor ugyan csak 135 km/óra, ezért a leginkább városi autózáshoz való,
tökéletes lehet például a monacói utcákat járni anélkül, hogy bármi is jönne a kipufogóból.
A Ferrari persze a vezetés szerelmeseire is gondolt, ezért az Assetto Fiorano változatot is elkészítette, ami egy könnyebb és feszesebb kivitel, pályára hangolt futóművel és aerodinamikával, ráadásul a legendás 250 Le Mans színére fényezve. A 296 GTB, ami nálunk a zöld rendszámot is megkapja, 296 ezer euróba kerül, ez 94 millió forintnak felel meg.
6 vagy 12 henger?
Nem először készít V6-ossal szerelt sportautót a Ferrari, éppen Enzo autóversenyzés iránti szenvedélye nyomán született meg a középmotoros Dino. A maranellói márka persze mindig is a 12 hengeres motorokról lesz ismert, és ennek egyik figyelemreméltó példája az 599 SA Aperta.
sportautó | plug-in hibrid | Ferrari | hibrid autó | ferrari 296 gtb
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!