Fangio és Moss is versenyzett ezzel a Ferrarival

Egy négydarabos széria utolsó gazda nélküli példánya ez a szépség.

A 1956-os szezonra a Scuderia Ferrari ismét tizenkét hengeres versenyautót épített: a 290 MM 3,6 literes motorja 320 lóerős teljesítményt adott le, ez 280 km/h sebességre tudta gyorsítani a kocsit. Négy darabot gyártottak belőle, a képeken látható kocsi az utolsó, negyedik példány.

Az ’56-os Mille Miglián debütált még 860 Monza specifikációban, második lett Peter Collins és Louis Klemantaski vezetésével, majd még abban az évben negyedik helyen futott be a Targa Florión, utána Juan Manuel Fangio is versenyzett vele a Svéd Nagydíjon. 1957-ben frissítették 290 MM-re, Sir Stirling Moss már így győzött vele az az évi Bahamas Speed Weeksen, de utána is több versenyen részt vett az autó.

December elején árverezték el a motorsport-történelem e darabkáját. Az összeget nem merjük megtippelni, bár viszonyítási alap van: három éve, szintén az RM Sotheby’s aukcióján Fangio Ferrari 290 MM-je nyolcmilliárd forintnyi dollárért kelt el.

Ez is érdekelhet:

Árverésre bocsátják az autótörténelem legszebb kapszuláját

Az Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale helye biztos az álomautó-listánkon.


(Forrás: RM Sotheby’s)

ferrari 290 mm | veterán autó | Ferrari | versenyautó | árverés | oldtimer

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom