A világ egyik legdrágább Ferrarija gyerekeknek

A 250 Testa Rossa a világ egyik legsikeresebb és legértékesebb versenyautója, és a Ferrari most elkészült a méretarányos változatával, amit a maranellói márka rajongóinak minden korosztálya élvezhet.

Az ötvenes-hatvanas években a Ferrari legsikeresebb versenyautója volt a 250 Testa Rossa, amit 1957-ben mutattak be. A szabályok változása hívta életre, a 24 órás Le Mans-i futamon ugyanis engedélyezték a 3 literes motorokat, amihez egy teljesen új autót terveztek. A nevét a vörös színű hengerfejéről kapta, amely később a Ferrarik jellegzetessége lett.

Enzo Ferrari híresen ragaszkodott a versenyautói megbízhatóságához,

ezért előnyben részesítette a bevált megoldásokat az újításokkal szemben. A 250 Testa Rossa ezért kezdetben mind a négy kerekéhez dobféket kapott, ami tartósabbnak számított az erősebb, de akkor még új tárcsafékekhez képest. A dobfékek hűtése azonban számára is gondot okozott.

A 24 órás Le Mans-i futamra készült a 250 Testa Rossa

Sergio Scaglietti formatervező ezért egy olyan megoldást talált ki, amely jobb hűtést biztosít a fékeknek, ez adja a 250 Testa Rossa első sárvédőinek jellegzetesen áramvonalas formáját. A motorja a 250 GT-ben használt 3 literes V12-es lett, amit hat karburátorral szereltek fel, ezzel

a teljesítménye elérte a 300 lóerőt, amire Enzo Ferrari különösen büszke volt.

Az áramvonalas sárvédő jobb hűtést biztosított a fékeknek

A 250 Testa Rossa a Ferrari történetének egyik legeredményesebb versenyautója lett

a 18 futamgyőzelmével és a három bajnoki címével. Ez az egyetlen Ferrari, amivel négyszer is megnyerték a 24 órás Le Mans-i futamot, 1958-ban, 1960-ban, 1961-ben, és még 1962-ben is, ha az evolúciójának számító 330 Testa Rossát is beleszámoljuk.

2009-ben több mint 9 millió euróért kelt el ez a példány

A 33 példányban készült 250 Testa Rossa mára a világ legértékesebb autói közé tartozik.

Ritkán lehet eladót találni, és akkor is elképesztő összeget kell fizetni érte: 2009-ben az RM Sotheby’s aukcióján 9 millió euróért kelt el egy, két évvel később a Gooding & Co árverésén 16,39 milliót fizettek érte, majd egy privát adásvételen 39,8 millió dollárért adtak el egyet.

Ralph Lauren legendás autógyűjteményében két (!) 250 Testa Rossa is található,

de a halandók közül még a tehetősebbek sem szerezhetik meg egyszerűen maguknak. A Ferrari ezért azt találta ki, hogy elkészíti a versenyautó 75 százalékos méretre kicsinyített változatát, és 299 darabos limitált szériában piacra dobja a leghűségesebb ügyfeleinek.

A méretarányos 250 Testa Rossa elképesztően élethű lett, a legapróbb részletig gondosan kidolgozták, ami nem csoda, hiszen a Ferrari korabeli tervrajzai alapján készült.

A kivehető fakormányt ugyanaz a Nardi szállította, mint 1957-ben,

a kézzel készült 12 colos sokküllős kerekekre a Pirelli készített speciális abroncsokat.

A karosszériát eredeti módszerekkel, kézzel kalapálják alumíniumból,

de a fényezés már a Ferrari legújabb utcai modelljeiről kerül rá, akárcsak az ágaskodó paripás embléma. A pedálokat az F8 Tributo adja kölcsön, a műszerek pedig ugyan klasszikus stílusúak, de a fordulatszám helyett a sebességet és az akkumulátor töltöttségét mutatják.

A Testa Rossa J névre keresztelt méretarányos autó tisztán elektromos hajtású,

a három akkumulátor összesen 90 kilométeres hatótávot biztosít, a legnagyobb sebessége 60 km/óra. 14 éven felüli gyerekeknek ajánlják, ezért a különféle üzemmódokkal korlátozható a teljesítmény, 20 és 45 km/órára az elérhető sebesség is.

Az elképesztő gyerekautót éppen úgy lehet megrendelni, mint a többi Ferrarit,

a konfigurátorban 53-féle fényezés és 14-féle klasszikus színséma közül választhatnak az ügyfelek, akiknek adók nélkül is 93 ezer eurót kell fizetniük a Testa Rossa méretarányos változatáért. 33 millió forintnak megfelelő árával ez tényleg a világ egyik legdrágább Ferrarija lett gyerekeknek.

(Képek: Ferrari, Getty Images, RM Sotheby's)

Maranellói múltidézés

A Ferrari a legújabb modelljeihez is merít ihletet a klasszikus típusokból. A középmotoros Ferrarik előfutárának számított a hathengeres Dino 246 GTS, aminek nemrég mutattuk egy gyönyörű példányát, és ezt a vonalat eleveníti fel a maranellói márka újdonsága, a plug-in hibrid hajtásával figyelemreméltó teljesítményű 296 GTB.

gyerekautó | méretarányos | ferrari 250 testa rossa | versenyautó | Ferrari

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom