Bjarke Ingels a múlt és a jövő találkozásánál álmodta meg ezt a spirális csodát Svájcban.
Az Audemars Piguet órák napjaink talán legizgalmasabb darabjai, ha tartózkodnánk a mainsteamtől. Az 1875-ben Jules-Louis Audemars és Edward-Auguste Piguet által alapított svájci óramárka a Patek Philippe és a Vacheron Constantin mellett a Holy Trinity of Watchmaking tagja, mely a svájci manufakturális óraipar legjobb gyártóit foglalja magába.
Jules Louis Audemars és Edward Auguste Piguet eredeti, 1875-ben felhúzott műhelye mellé álmodott meg kortárs múzeumot a dán szupersztár építész, Bjarke Ingels Vallée de Joux völgyében.
A hatalmas, ívelt üvegablakokból álló épületben nincsenek oszlopok és klasszikus értelemben vett falak sem, a múzeum tetejét pedig szép, zöld pázsit fedi.
A háromszáz darabos gyűjteményt rejtő, spirál alakú épületbe vezető túra a régi műhelyből indul, a látogatók az óramutató járásával megegyező irányban haladva juthatnak el a BIG által tervezett modern, üvegfalú múzeumba. Odabent a márka egyik ikonikus modelljét, az 1899-ben debütált Universelle-t helyezték a középpontba: az óra egy méretes üvegüveggömbön pihen és további nyolc jelentős óra veszi körül, melyek a nap körül keringő bolygókat szimbolizálják. A kiállítótér a német Atelier Brückner stúdió munkája.
A spirál formájú múzeumban két műhelyben mutatják be az órák összeszerelésének igen bonyolult folyamatát, ami alapesetben nyolc hónapot vesz igénybe egy-egy remekműnél. Ilyenkor hatszáznegyvennyolc darab alkatrészt illesztenek gondosan össze. A kiállításon szobrok és mozgó modellek szemléltetik az órák belső működését, a vállalkozó kedvű látogatók pedig különféle interaktív tárlatokon azt is kipróbálhatják, megvan-e a megfelelő kézügyességük az órásmesterséghez.
Az évente negyvenezer órát gyártó, felsőkategóriás Audemars Piguet-nek olyan ismert nagykövetei vannak világszerte, mint a futballista Lionel Messi, a kosárlabdázó LeBron James és a teniszező Novak Djokovics. Kultikus modellje az 1972-ben debütált Royal Oak, ami egyedi megjelenésével és üzenetével akkoriban újraértelmezte a luxusórákról alkotott képet. Megtestesített mindent, amit a többi luxusóra nem: bár nem ez volt a legnagyobb innovációk időszaka, a Royal Oak elsőként állt elő olyan rozsdamentes acélszíjjal, amely egyenesen a nyolcszögű acéltokba csatlakozott. Ráadásul élenjáró volt a felületkezelést illetően is, hiszen az acéltok arany- vagy platinabevonatot kapott.
A múzeum a tervek szerint 2020. június 25-én nyitja meg kapuit.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Dezeen, fotók: Iwan Baan, Dezeen)
múzeum | Svájc | luxusóra | Bjarke Ingels | Audemars Piguet | nagy sztori
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!