Két nagysebességű vasutat működtető társaság egyesíti erőit, hogy egyszerre kiszolgálhassa a kontinens öt országát.
Az Eurostar és a Thalys egyesülését követően képessé válnak arra, hogy
összekössék az Egyesült Királyságot, Franciaországot, Belgiumot, Hollandiát és Németországot.
Az összeolvadást az Európai Bizottság a héten már jóvá is hagyta, megállapították ugyanis, hogy az az Európai Unió versenyjogi szabályai alapján nem vet fel aggályokat.
A két vállalat egyesülésének ötlete természetesen nem újkeletű, már 2019-ben bejelentették, hogy megteszik ezt a lépést, ám miután a koronavírus világjárvány kitört, a jegyeladások pedig egyik napról a másikra visszaestek, a tervet is elnapolták.
A pandémia során mindkét vállalat komoly anyagi nehézségekkel küzdött,
sőt, az Eurostar kishíján a csőd szélére is került.
A Thalys jelenleg Franciaország, Hollandia, Németország és Belgium között közlekedik nagysebességű vasútjaival, míg az Eurostar a Csatorna-alagúton keresztül halad Londonból Párizsba, Brüsszelbe és Amszterdamba.
Mindkét társaság többségi tulajdonosa a francia SNCF vasúttársaság.
Guillaume Pepy, az SNCF elnöke úgy fogalmazott: az új vasúttársaság 18,5 millió utas számára tud vonzó alternatívát nyújtani a közúti és légi közlekedéssel szemben, működésük során pedig céljuk, hogy
a legfenntarthatóbb, leggyorsabb, leghatékonyabb és legbiztonságosabb utazási módot biztosíták Európában.
A Project Green Speed eltökélte, hogy 2030-ra évi 30 millióra növeli az utasai számát, emellett azt remélik, hogy maximalizálják a megújuló energia felhasználását is. Az egyesülésnek köszönhetően a jövőben olyan járatokat is indíthatnak, amelyek Londontól Brüsszelen át egészen Kölnig vagy Frankfurtig közlekednek majd.
(Forrás: Euronews, fotók: Getty Images)
fenntarthatóság | vasúttársaság | nagysebességű vasút | eurostar | vasút | vonat
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!