Ellepték Rómát az elektromos rollerek, és ezzel együtt a problémák

Ismerős a helyzet.

Járványidőszakban mindenkinek ajánlott elkerülni a zsúfolt tömegközlekedési eszközöket. Az olasz fővárosban is sokan keresnek alternatívákat, aminek következményeként szinte elárasztották Róma macskaköves utcáit az elektromos rollerek – ez pedig rengeteg bosszúságot okoz.

A környezetbarát mikromobilitás jegyében nyolc társaságnak (köztük a Lime-nak és a Birdnek) engedélyezték a kis járművek forgalomba állítását. Jelen állás szerint hatezer roller gurulhat a városban,

de a géppark még további néhány ezerrel bővülhet, ami viszont egyáltalán nem villanyozta fel a fővárosi lakosok egy részét.

Az elektromos rollerek csatasorba állítása mellett Virginia Raggi polgármester kardoskodott, mondván a nem megfelelő karabantartás okán gyakran gyulladnak ki az autóbuszok, és a meghibásodott mozgólépcsők miatt néhány metróállomást be kellett zárni. A rollerek mind a helyiek, mind a turisták körében hamar népszerűek lettek: előbbiek munkába járáshoz használják, utóbbiak pedig szívesen közlekednek vele két turistalátványosság között.

A használat szigorú szabályokhoz kötött. A járdán például tilos rollerezni, az utcán maximum 25 km/h végsebességet lehet belőlük kihozni, nem mehetnek a bicikliutakon, tizennégy évesnél fiatalabbak egyáltalán nem pattanhatnak fel rá, a tizennyolc életévüket még be nem töltöttek kizárólag sisakban hasíthatnak.

Ahogy Budapesten, úgy Rómában is panaszáradat zúdult a városvezetésre a felelőtlen rollerezők miatt, mert többen mások testi épségét veszélyzetetve közlekedtek, baleseteket is okoztak, egyesek meg úgy gondolták, jó ötletnek tűnik rollerrel felhajtani a belváros forgalmas körgyűrűjére. Carmen Golia római lakos ezzel kapcsolatban annyit nyilatkozott, hogy sokan megsértik az alapvető közlekedési szabályokat, és szerinte vezetői engedélyhez kellene kötni a rollerek használatát. Bár maximum négyszáz eurós büntetésre számíthat a szabálytalankodó, a kritikusok szerint ez meglehetősen kevés.

Fővárosunkhoz hasonlóan Rómában is visszatérő problémát okoznak az utcán széthagyott rollerek. Gyakran előfordul, hogy a jármű használója valamelyik ősi emlékhely előtt felejti azt, elzárva ezzel az utat a közlekedők előtt, ezért néhány lakos úgy döntött, saját maga veszi kézbe az ügyet. Szeptember elején egy nő például dominószerűen felborította a város egyik leghíresebb színháza előtt leparkolt rollereket, az esetnek rendőrségi intézkedés lett a vége. Amennyiben nem történik jelentős a változás, a helyzet vélhetően csak rosszabb lesz, ugyanis a következő hónapokban tizenhatezerre nőhet a római rollerállomány.

A 2500 elektromos járművet üzemeltető Bird cég külön személyzetet tart fenn azért, hogy a rossz helyen parkoló rollereket a megfelelő helyre szállítsák, illetve lehetőséget adnak a felhasználókra arra, hogy közvetlenül jelentsék a renitenskedőket. Aki megszegi a szabályokat, először csupán figyelmeztetést kap, másodszor pedig már pénzbírságot és letiltást. Talán ez a módszer hosszabb távon megoldást jelenthet.

Ez is érdekelhet:

Utazás közben töltődő elektromos rollert ad majd villanyautóihoz a Hyundai

Mindössze 7,7 kilogrammot nyom a hátizsák méretű elektromos roller prototípusa.

(Forrás: Reuters, fotók: Pixabay)

panasz | elektromos | róma | vesélyes | közlekedés | roller

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom