Egy felháborodott utazó a Twitteren olyasmiről számolt be, amit senki sem szeretne átélni.
Pandora Sykes egy okos, vagyis beépített elektronikát tartalmazó bőröndöt akart feladni egy easyJet járatra, de nem járt sikerrel. Mint felpaprikázott hangulatú posztjában írta, "vigyázzon mindenki, aki olyan ostoba, hogy az easyJet-tel repül. A kapitány csak azért nem engedett felszállni minket, mert a feladott bőröndjeinkben USB-portok vannak. Az easyjet néhány hete csendben megváltoztatta a felhasználási feltételeit anélkül, hogy ezt közölte volna az ügyfelekkel."
Az utazók azért kedvelik az okos bőröndöket, mert azok elektronikusan zárhatók, belső digitális mérleggel rendelkeznek, tölthetők rajtuk a digitális eszközök, és akár wi-fi hotspotként is használhatók valamint követik az embert. Az előnyeik mellett azonban van egy hátrányuk is: szigorú szabályok vonatkoznak rájuk a légitársaságoknál.
A legtöbb cégnél, például az easyJetnél és a Ryanairnél az a szabály, hogy biztonsági okokból a lítium akkumulátort illetve tápegységet ki kell kapcsolni és ki is kell venni a helyéről, akár a fedélzetre visszük, akár a csomagtérbe adjuk le a bőrdöndöt,
az akkumulátort pedig mindkét esetben a kabinban kell magunknál tartanunk, és külön védelemmel kell ellátni a rövidzárlat ellen (az eredeti csomagolásba helyezve vagy a csatlakozók egyéb szigetelésével, például minden akkumulátort külön műanyag zacskóban vagy védőzsákban elhelyezve).
A British Airwaysnél szintén ez a szabály érvényes 100 wattóra teljesítményig, 100 és 160 Wh között a légitársaság engedélyét kell kérni, efelett vagy ha a Wh-érték nem állapítható meg, például nincs feltüntetve az akkumulátor tokján, akkor az nem vihető fel a járatra.
A Wizz Air nem írja elő az akkumulátor eltávolítását, de meg kell felelni bizonyos szabályoknak. A beépített vagy tartalék akkumulátorok nem haladhatják meg az alábbi értékeket: a fémlítium vagy lítiumötvözet akkumulátorok legfeljebb két gramm lítiumot tartalmazhatnak, lítiumion-akkumulátorok esetén pedig a wattóraérték nem haladhatja meg a 100 Wh-t. Ha a lítiumion-akkumulátor wattóraértéke meghaladja a 100 Wh-t, ám 160 Wh alatti, a készülékbe helyezve vagy tartalékakkumulátorként kizárólag a kézipoggyászban szállítható, a Wizz Air előzetes jóváhagyása esetén.
Egy utas legfeljebb két két darab egyéni védelemmel ellátott tartalék akkumulátort szállíthat, amelyek wattóraértéke 100 és 160 Wh közé esik. Ha az akkumulátor az eszközben marad, az eszköznek teljesen kikapcsolt állapotban kell lennie, és védeni kell azt a véletlen bekapcsolódástól.
Egy utazó szerint ilyen az ideális bőrönd, de nemcsak táskákban érdemes gondolkodnod, ha útra kelsz.
(Forrás: Wales Online, Wizz Air, képek: Getty Images)
elektronikus | akkumulátor | repülő | bőrönd | poggyász
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!