A Rex ausztrál légitársaság bejelentette, hogy 2024-ig kipróbálja a még fejlesztés alatt álló technológiát bizonyos regionális útvonalakon, míg Ausztrália-szerte több üzemeltető is hasonlóan cselekszik majd.
"A technológia működik. A próbarepülésen már bizonyított, és két év alatt még elég sok mindent tehetünk" – mondja Keith Tonkin, a Rex légi közlekedési projektekért felelős ügyvezető igazgatója.
Tonkin kitért a fosszilis üzemanyaggal működő repülőgépek alternatíváinak környezetvédelmi fontosságára, mondván: "Világszerte keményen dolgoznak a repülőgép-üzemeltetésből származó szén-dioxid-kibocsátás csökkentésén, amely egyébként a világ szén-dioxid-szennyezésének mintegy két százalékát teszi ki." Ugyanakkor elismerte, hogy az elektromos meghajtású repülőgépek biztonságával kapcsolatos közvélekedés olyan akadály, amelyet a légitársaságoknak le kell küzdeniük. "Szerintem csak fel kell világosítani az embereket az új rendszer előnyeiről...És ha egyszer elkezdjük, akkor minden rendben lesz" – állítja.
A Rex Airlines azt tervezi, hogy a légitársaság már meglévő flottájának motorjait hidrogén üzemanyaggal működő elektromos motorokra cseréli vagy utólagosan átalakítja.
Peter Harbison, az ausztrál CAPA Centre for Aviation tiszteletbeli elnöke szerint az akkumulátorok súlya komoly aggodalomra ad okot.
"Ha egy A380-ast hosszú távú utakra akarnánk feltölteni, akkor egy olyan akkumulátorra lenne szükségünk, amely körülbelül ötszáz tonnát nyomna. Ez pedig jelenleg több, mint maga a repülőgép súlya. De a rövidebb szakaszokon a következő két-öt éven belül lehetővé válik, hogy a légitársaságok a rövid távú járatokat elektromos meghajtással is képesek legyenek üzemeltetni."
A technológia más légitársaságok számára is lehetővé tenné, hogy kisebb gépekkel működtessenek járatokat, és legfeljebb féltucatnyi utast szállítsanak. "Az évtized végére már elektromos repülőgépen fogok repülni, ez biztos" – zárta Harbison.
Ha az ember a road tripekre gondol, talán nosztalgikus, 20. századi érzés keríti hatalmába. Hasítunk az országúton, miközben régi slágerek szólnak és gyönyörködünk a tájban. Ez az élmény igazi 21. századi frissítést kaphat, ha elektromos autóval vágunk neki. Ha pedig éppen ez a tervünk, akkor érdemes megnéznünk a Hertz autókölcsönző által összeállított listát, amelyből kiderül, melyik európai útvonalak a legjobbak erre a célra a rajtuk található töltőpontok mennyisége alapján.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images, illusztráció)
akkumulátor | elektromos | utazás | jövő | repülőgép | repülés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!