Hamarosan új életre kel az ikonikus típus, méghozzá egymillió dollárért.
James Bond egy DB5-öst vezetett a széria legutóbbi, Nincs idő meghalni című filmjében, sokan viszont inkább az 1965-ben debütált DB6-ost tartják a brit autós stílus igazi megtestesítőjének.
Most pedig egy afféle modern csavarral a DB5-öst és a DB6-ost is korlátozott számban elérhető elektromos autóvá alakítják át.
"A jövőben mindenkinek elektromos járgányt kellene vezetnie – mondta David Lorenz, a klasszikus autók elektromossá alakítására szakosodott Lunaz alapító-vezérigazgatója. – Ennek a típusnak megvan az esztétikai szépsége, amit egy modern járműben soha nem kapunk meg, ráadásul az esztétika most modern hajtáslánccal kombinálható" – nyilatkozta Lorenz.
A Silverstone közelében működő vállalatot azért alapították, hogy az újrahasznosítást teljesen új szintre emelje, és választ adjon egy kényes kérdésre:
ha betiltják a belső égésű motorokat, mit fogunk kezdeni azzal a kétmilliárd járművel, melyek már az utakon vannak?
"Szeretném megőrizni ezeket a járműveket a jövő generációi számára. A lányom hároméves, és amikor majd jogosítványt szerez, elektromos autókat fog vezetni. Jó lenne, ha élvezné ezeket a kocsikat" – elmélkedett Lorenz.
Minden egyes villamosított Aston Martin DB6 esetében fémig lecsiszolják a karosszériát, a folyamatot a Lunaz csak újragyártásnak nevezi.
A technológiai fejlesztések közé tartozik a legújabb fékrendszer, felfüggesztés és kormányzás, valamint új légkondicionálóval és elektronikus infotainment rendszerrel is gazdagodik a fedélzet. Az elektromos hajtásláncok 255 mérföldes (kb. 410 kilométeres) hatótávolságot biztosítanak az autónak.
De vajon mit szólna James Bond, ha szeretett DB5-öse már nem adná ki azt a bizonyos torokhangú üvöltést?
"Bond mindig is a modern technológiáról szólt – mondta erre Lorenz. – Q szívesen átadta volna a neki kulcsokat egy elektromos Aston Martinhoz. Pontosan illik hozzá."
A Lunaz számos presztízsautót elektromosított már az autózás letűnt korszakából, akadtak köztük Rolls-Royce, Bentley és Jaguar sportkocsik. És még nincs vége: hamarosan szintén limitált kiadásban érkezhet az Aston Martin DB4 is, valamint természetesen Bond ikonikus DB5-öse, amely az 1964-es Goldfinger megjelenése után vált a popkultúra részéve. Az árak "igény szerint" alakulnak majd, de várhatóan meghaladják az egymillió dollárt. Az első kiszállítások 2023 harmadik negyedévében várhatóak.
James Bond és az Aston Martin elég régóta ismerik egymást, a brit brand pedig gondoskodik arról, hogy ezt egy másodpercig se felejtsük el.
(Forrás: Reuters, fotók: Getty Images, Lunaz)
jövő | aston martin | elektromos | DB5 | DB6 | James Bond
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!