Az egyszerűen csak detroiti autószalonként emlegetett Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-ra nem meglepő módon a kontinensen sikeres járműkategóriák és típusok bemutatását időzítik a gyártók. Európából nézve ez inkább érdekes, mint leendő autóparkunk szempontjából meghatározó kiállítás, de nem volt nehéz öt olyan modellt választani, ami érdemes a figyelmünkre.
Mercedes-Benz G osztály
Szinte hihetetlen a Geländewagen, vagyis a G osztály története: 1979-ben mutatták be igazi, puritán terepjáróként, majd az évtizedek alatt úgy vált luxusautóvá, hogy a formája és a terepképessége szinte egyáltalán nem változott. Erre mit csinál a Mercedes a 2018-as detroiti szalonon?
Borostyánkőbe zárja a régit, és bemutatja a majdnem ugyanolyan újat.
A „majdnem ugyanolyan” természetesen csak a dizájnra vonatkozik: bár a szögletesség, a kerek fényszóró, a sárvédőre ültetett indexek, a kívül hordott pótkerék és úgy általában az egész karosszéria tökéletesen idézi az elődöt, ahogyan az alvázas felépítés is, ez bizony egy alapjaiban új G osztály – a második generáció, majdnem negyven év után.
A legárulkodóbb különbség az első fényszóró kerek LED-menetfénye, de a kisebb illesztési hézagok is feltűnhetnek, ahogyan az is, hogy a tizenkét centiméteres szélességnövekedésnek és a plusz ötcentis hossznak köszönhetően jobb kiállású lett az autó. Ha pedig meg tudnánk emelni, biztosan örülnénk, hogy százhetven kilóval könnyebb is lett.
Lényegesen nagyobb a változás belül: drabális, terepjárós, maradt az anyós előtti vízszintes kapaszkodó, de az új G osztály ugyanúgy megkaphatja a két óriásmonitoros műszerfalat, ahogyan a márka sárban tehetetlen típusai.
Sajnos egyelőre abban a helyzetben vagyunk, mint szinte a világ összes többi embere: nem vezettük, de az ígéretek szerint aszfalton kezesebb lett, miközben terepképességei még javultak is. Már 24 centiméter a hasmagassága, hetven centire nőtt a gázlómélység, jobbak a terepszögek, és a kezdetben kapható egyetlen motor, a V8-as biturbó G 500 422 lóereje sem lesz kevés az árokból kiguruláshoz. Nyugalom, lesz belőle több mint 600 lóerős AMG-változat is, bár az biztosan sokkal drágább lesz a 117 ezer eurós alapárnál.
Ford Mustang Bullitt
„Közel háromezer mozi- vagy tévéfilmben szerepelt, például a Bullittban, amiben mellesleg a filmtörténelem egyik leghíresebb üldözési jelenetének volt alanya” – írtuk az ötliteres Mustang tesztjében.
https://roadster.hu/ford-mustang-v8-teszt/
Ez éppen ötven évvel ezelőtt történt, ezért dobja piacra a Ford a jubileumi kiadást, Bullitt-feliratokkal, biliárdgolyó-váltógombbal és más spéci részletekkel, akár a filmbeli Dark Highland Green árnyalatban is.
Természetesen V8-ast kap, de kicsit erősebb, 475 lóerős változatban.
Volkswagen Jetta
A lépcsős hátú Golf – a legtöbben így ismerik a valamiért dzsettaként is gyakran emlegetett, jettának ejtendő Jettát. Ez most sem áll távol a valóságtól, műszakilag legalábbis, de a Jetta már önálló karakter, nem is hasonlít a Golfra.
Annyira meghökkentő, mint egy alsó-középkategóriás Volkswagen általában, tehát semennyire, inkább passatos-audis a forma, amit aligha bánnak majd a vásárlói.
Kicsit nőtt, kicsit áramvonalasabb lett, a csomagtartója pedig továbbra is több mint fél köbméteres, ideális családi autónak, még ha amerikai léptékkel feleakkora is. Egyelőre egyetlen, 1,4 literes TSI benzinessel árulják majd, a dízelt valamiért nem erőlteti a VW…
Nissan Xmotion Concept
A Nissan SUV-tanulmánya olyan nagyon nem is extravagáns, a formája a széria Lexus RX-nek sem sokkal durvább, az irreális gumiméretű felnik, az egymás felé nyíló ajtók és a kilincsek hiánya mutatja inkább a koncepcióságot.
Oké, a beltér tényleg nem 2018-as évjáratú: egy furcsa szarvkormány, faltól-falig kijelző, és a variálhatóságot lehetetlenné tevő, a kocsi hosszában végighúzott lebegő kardánalagútból áll az egész, a kocsi pedig ujjlenyomattal indul.
Infiniti Q Inspiration
Négyajtós kupét leplezett le a Nissan luxusmárkája Detroitban: az Xmotionhöz hasonlóan önvezetésre is képes koncepció gyönyörű és vad egyszerre, és bár benzinmotoros, ami ma már meglepő, a sűrítési arány változtathatósága különleges, így ugyanis egyféle motor képes a nagy teljesítményre és az alacsony fogyasztásra vágyó vezető igényeit kielégíteni, persze vagy-vagy alapon.
Utastere is a Nissan SUV-jéhez hasonló, úgy tűnik, a jövőben egyszerre legfeljebb négy személy utazásával kalkulál a gyár, ők viszont hibátlan kényelemben közlekedhetnek majd.
Ez is érdekelhet:
https://roadster.hu/ot-meghokkento-koncepcioauto/
tanulmányautó | mercedes-benz g osztály | nagy sztori | koncepcióautó | ford mustang | volkswagen jetta
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!