A huszadik század leggyönyörűbb autóit alkották az olasz Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében. Az alapításának 95. évfordulójára egy látványos sportautóval készültek.
1926-ban vette át Vittorio Ascari milánói karosszériaépítő cégét két ügyvéd, Felice Bianchi Anderloni és Gaetano Ponzoni, és a vállalkozásuknak a Carrozzeria Touring nevet adták. A huszadik század első felében virágoztak ezek a műhelyek, ahol az autógyártók által készített járóképes alvázakra álmodtak egyedi karosszériákat a vevők igényeinek megfelelően.
A Carrozzeria Touring a huszadik század első felének legszebb autóit készítette, alkottak karosszériát az Alfa Romeo 8C-re és a BMW 328-ra, majd az ötvenes években számtalan Ferrarira és Maseratira. Az Aston Martinnak is dolgoztak, és a brit márka
a Touring által szabadalmaztatott Superleggera, azaz „szuperkönnyű” építésmódot is átvette.
A hatvanas évekre, az önhordó karosszériák megjelenésével az autógyártók egyre inkább sorozatgyártásban készítették a felépítményeket, 1966-ban a Touring is csődbe ment. A védjegyet azonban megőrizték, és 2006-ban egy családi vállalkozás támasztotta fel újra, hogy veteránok felújítása mellett új modelleket is készítsen.
A Carrozzeria Touring Superleggera újkori történelmének egyik legemlékezetesebb darabja az Alfa Romeo 8C-ből kis sorozatban épített Disco Volante, egy ötvenes évekbeli koncepció feltámasztása, de a milánói műhely nevéhez fűződik a MINI roadster-tanulmányautója,
a Vision Superleggera, amely akár ebben a formában gyártásba kerülhetett volna.
Az olasz manufaktúra folytatja a karosszériaépítés hagyományait,
például a 2020-ban bemutatott Aero 3-mal, ami a Ferrari F12 Berlinetta újragondolt változata. A 6,3 literes, 740 lóerős V12-es motorja változatlanul került át a maranellói sportautóból, de teljesen új karosszériát szabtak rá, amelynek legérdekesebb része a függőleges hátsó szárnya.
Idén már az alapításának 95. évfordulójára készült egy újabb gyönyörű sportautóval a Touring.
Az Arese RH95 a cégnek otthont adó milánói városrészről kapta a nevét. A karosszériája sokkal különlegesebb az alapokat adó Ferrari 488 GTB-nél, a szénszálas anyagból készült, felfelé nyíló ajtók például a tetőbe is belenyúlnak.
A műszaki tartalom ezúttal sem változott, és nincs is vele gond, hiszen a 3,9 literes biturbó V8-as Ferrari-motorja 670 lóerőre képes, amivel kereken három másodperc alatt gyorsul százra és 330 km/órával száguldhat. A Carrozzeria Touring Superleggera fél év alatt készül el egy példánnyal,
az árát nem árulták el, de alighanem a vevőket nem is igazán érdekli.
Carrozzeria mesterfokon
Nem a milánói Touring az egyetlen, amely folytatja a karosszériaépítés nemes hagyományait. A Rolls-Royce nemrég jelentette be, hogy Coachbuild néven külön részleget alapított az egyedi megrendelések teljesítésére, és a Bugattinál is hajlandók különleges formákat alkotni, ha a vevő megfizeti.
milánó | prototípus | sportautó | karosszériaépítő | carrozzeria touring | manufaktúra
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!