Ez volt a Cadillac csúcsmodellje, amely olyan szintet képviselt, hogy ma is joggal csodáljuk.
A két világháború közötti klasszikus, külső sárvédős autók mindig kiváltanak belőlünk egy tiszteletteljes rajongást – miközben persze annak a kornak is megvannak a maga tucatjárművei és különlegességei.
A Cadillac V–16 egyértelműen a különlegességek közé tartozik: nemcsak a Cadillac márkának, hanem az autótörténelemnek is ikonja. Tervezésénél az volt a fő szempont, hogy motorja egyenletesebb járású és erősebb legyen a konkurenseinél, a 7,4 literes, 185 lóerős, tizenhat hengeres V-blokk tökéletesen ki is elégítette a kor legmagasabb igényeit is.
Képeinken egy, a gyártás első évéből, 1930-ból származó példány szerepel, amely eredetileg Madame X nevű, hétszemélyes szedán karosszériával hagyta el a gyárat, és került első tulajdonosához, Dél-Afrika olasz nagykövetéhez. Több tulajdonosváltás után 1977-ben került az Egyesült Államokba, ottani, új gazdája cseréltette ki a kék Madame X kocsiszekrényt egy V–8 Fleetwood kétajtós roadsterére, akkor kapta meg a kétszínű fényezését is.
Az autó számos díjat és egy sor új tulajdonost kapott, értelemszerű a legutolsó bocsátja most árverésre: az RM aukciósháznál október közepén kerül – szerencsére nem szó szerint – kalapács alá, 400-450 ezer dollárt, tehát nagyjából 110-125 millió forintot remélnek a tökéletes állapotú, használatra is alkalmas, de nem eredeti kocsiért.
A tizenhat henger még egyszer megjelent a Cadillac történelmében, tanulmányautóként:
(Fotók: RM Sotheby’s)
aukció | oldtimer | cadillac v-16 | rm sotheby's | veterán autó | árverés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!