Múzeumba való a Bugatti EB110 prototípusa

A kilencvenes évek elején támadt fel a Bugatti ezzel a fantasztikus szuperautóval, amelynek az egyik első, alig használt példánya újra eladó.

Ettore Bugatti 1947-ben bekövetkezett halála után negyven évvel szerezte meg az autótörténelem egyik legismertebb márkáját az ambiciózus olasz üzletember, Romano Artioli, és a célja nem kevesebb volt, mint korszerű szuperautóként feltámasztani az egykor legendás, de már évtizedek óta szunnyadó Bugattit.

Az EB110 nemcsak a formájával, hanem a technikájával is megérdemelte a figyelmet
A Modena melletti Campogallianóban vadonatúj gyárat építettek a Bugattinak

Artioli a Ferrarinak, a Lamborghininek és a Maseratinak is otthont adó Modenát választotta a gyár helyszínének, ahonnan az első sorozatgyártású szuperautó 1992-ben gördült ki. Az EB110 – amely a nevét arról kapta, hogy Ettore Bugatti születésének száztizedik évfordulóján mutatkozott be –

méltó folytatása volt a Bugatti múltjának.

Párizsban tartották az EB110 bemutatóját, a népszerűsítésében Alain Delon is részt vett
A Bugatti legismertebb vevője Michael Schumacher volt, aki 1994-ben vette át a sajátját

A Bugatti EB110 megalkotása Paolo Stanzani mérnök és Marcello Gandini formatervező nevéhez fűződik,

a szakemberek a Lamborghini Countach születésében is részt vettek.

A rövid orrával, ék alakú karosszériájával és felfelé nyíló ajtójával az EB110 koncepciója egészen hasonló is volt hozzá, ugyanúgy V12-es motorral szerelték.

Már ezzel is fantasztikus lett volna az EB110,

de Stanzani ezenfelül hengerenként öt szelepet, összesen négy turbófeltöltőt, egy speciális hatfokozatú váltót és négykerék-hajtást tervezett hozzá. A modern Bugatti a bonyolult felépítése ellenére is kiválóan működött, ráadásul az összkerékhajtásával minden körülmény közt kezelhető maradt.

A 3,5 literes V12-es motorja 560 lóerős teljesítményre volt képes, amivel 360 km/h sebességet futott a dél-olaszországi Nardo tesztpályáján, ezzel

a világ leggyorsabb autójának tartott Jaguar XJ220-szal is tartotta a lépést.

A Bugatti ráadásul nem sokkal később bemutatta a még könnyebb és még izmosabb Super Sport változatot.

A kilencvenes évek elejének recessziója rosszkor jött a Bugattinak,

az olaszországi gyárban összesen csak 154 példány készült az EB110-ből, mielőtt 1994-ben csődbe jutott a cég. A képeken látható az egyik első prototípus, amely sokáig gyári tulajdonban volt, majd 2000-ben vásárolta meg egy svájci gyűjtő, és tizenkét év alatt csak 830 kilométert tett meg vele.

2012-ben a Bonhams hirdette meg a tökéletes állapotban lévő autót 200-240 ezer euróért, akkor egy amerikai gyűjtő szerezte meg, majd most ismét eladósorba került. A Bugatti jellegzetes kékjében pompázó EB110 GT-ben még mindig csak 1095 kilométer van, és a felbecsülhetetlen ritkaság árát ezúttal csak a komoly érdeklődőknek árulják el.

(Képek: Getty Images, Copley Motorcars)

Mindig elképesztő

A rövid olasz karrierje után a Volkswagen-csoport szerezte meg a legendás márkát, és a Bugatti ismét beírta magát a rekordok könyvébe azzal, hogy a Veyron a világ leggyorsabb sportautója lett. A központja immár az elzászi Molsheimben található, ahol annak idején a márkát alapították, és ahol egy új Bugatti rendelése is igazán különleges élmény.

szuperautó | szupersportautó | bugatti | romano artioli | bugatti eb110 | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom