A Bugatti vásárlói nagyra értékelik a különleges megoldásokat, és a limitált szériás Divo nemrég elkészült egyedi példányával a francia luxusmárka ismét bebizonyította a szakértelmét a kézműves kivitelezés terén – a Lady Bug névre keresztelt szuperautó fényezése két év munkájával született.
Minden egyes Bugatti egyedi megrendelésre készül, és nemrég meséltünk róla, hogy milyen utazásra viszi a francia márka a vevőjét, amelynek során kiválaszthatja a készülő szuperautójának legapróbb részletét is. A következő példány születése is így kezdődött, még 2018-ban, amikor a Bugatti bemutatta a Chiron még különlegesebb, limitált szériás változatát. A Divo amerikai vevője vetette fel az egyedi festés ötletét, amit a Bugatti mesterei két év munkájával váltottak valóra.
A pöttyös katicabogarak ihlették a képeken látható Divo festését, amelynek geometrikus mintája gyémántformájú alakzatokból áll, és harmonikusan illeszkedik a karosszéria sziluettjéhez. A látványos kontraszt eléréséhez a Bugattinál két egyedi, metálvörös és grafitszürke színt kevertek ki, de a molsheimi márka mestereinek ennél is több időbe,
másfél évbe telt a grafikai és technikai megoldások megtalálása és megvalósítása.
A legnehezebb feladat az volt, hogy a kétdimenziós gyémántmintát úgy helyezzék el a Divo rafinált formájú karosszériáján, hogy a háromdimenziós felületen is tökéletes legyen a minta,
egy milliméteres eltérés is elég ahhoz, hogy tönkretegye a vizuális hatást.
A mintát tökéletesen kellett elhelyezni a tetővonalon, az ajtókon és a hátsó sárvédőkön is úgy, hogy egységes látványt nyújtsanak, ennek megtervezése pedig rettentő időigényes feladat volt.
A munka szépségét az adta, hogy a manapság divatos, egyszerű fóliázás helyett a klasszikus festéssel kerültek fel a gyémántminták a karosszériára, ezért ennek a technikáját is ki kellett dolgozni. A fóliából kivágott, összesen mintegy ezerhatszáz darab egyedi formájú gyémántot egy hordozófóliával illesztették a karosszériára, majd egyenként ellenőriztek minden egyes darabot, és
ha szükség volt rá, milliméterenként újra átrendezték a mintát.
Az alaposságra azért volt szükség, mert utána a fóliával kirakott mintát festették le a Bugattinál, majd következett a sablon gondos eltávolítása. A metálvörös és a grafit színek többszöri lakkozással és polírozással váltak egységes felületté, a többrétegű festés kezelése pedig rendkívüli mélységet és ragyogást eredményezett.
A fényezőművésznek – mert a Bugattinál így hívják, aki kézzel festi az autókat – két hétbe telt, mire tökéletes munkát adott ki a kezéből.
„A lehetetlennek tűnő feladatot tökéletesen oldották meg a Bugatti tervezői – mondja az alkotásról Stephan Winkelmann, a Bugatti elnöke. – Büszkék vagyunk arra, hogy a vevőnk ízlésének és elvárásainak is sikerült megfelelnünk ezzel az egyedülálló autóval, ami megmutatja, mire képes a márka a kreativitás és kivitelezés terén.
A Divo egy autóipari remekmű, a művészet, a dizájn és a technika szimbiózisa.”
A Divo már az egyedi festés nélkül is különleges szuperautónak számít, a Chiron alapjára épülő Bugattit
a márka ikonikus nyolcliteres, tizenhat hengeres motorja hajtja, 1500 lóerővel,
ennél a típusnál legfeljebb 380 km/h sebességgel. A limitált szériából összesen negyven példány készült, ezek egyike a Lady Bug, amelynek értékéről mindent elmond, hogy a Divo még az egyedi opciók rendelése nélkül is nettó ötmillió euróba, azaz 1,8 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül.
Mit gondolsz a fényezésről?
Kézműves szupersportautó
Egy Bugattinál már a megrendelés is élmény, hiszen a márka molsheimi központjában egy stílustanácsadó segít kiválasztani a tökéletes konfigurációt. Az utazás során a márka múltjából is lehet inspirálódni, amit a Bugatti dizájnfőnöke még a lenyűgözően felszerelt otthoni irodájában végzett munkája során is megtehet.
bugatti | autógyártás | bugatti divo | egyedi autó | festés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!