Újabb fejezet zárult le a Bugatti több mint száztíz éves történelmében, elkészült ugyanis a negyven darabra limitált szériájú szuperautó, a Divo utolsó példánya, ami különleges színkombinációban kerül a vásárlójához.
Hároméves fejlesztés és gyártás után ért véget a Bugatti első karosszériaépítő projektje a 21. században. Röviddel az után, hogy Stephan Winkelmann a cég elnöke lett, eszébe jutott, hogy felelevenítse a Bugatti egyik sikeres hagyományát.
„Sokat olvastam a márkáról, láttam a húszas-harmincas években gyártott egyedi karosszériákat, és azon kezdtem gondolkodni, hogy ezt át tudjuk-e ültetni a vállalat modern korszakába”
– emlékezett vissza. Miután beszélt a kereskedőkkel és az ügyfelekkel, hamar kiderült, hogy a Bugattinak pontosan erre van szüksége.
Nem sokkal ezután a Bugatti formatervezői és mérnökei már az új modellen dolgoztak, majd a Divo terveit megmutatták a Chiron néhány gondosan kiválasztott vevőjének. A projekt óriási sikert aratott, a negyvenpéldányos limitált szériát heteken belül eladták, jóval azelőtt, hogy a modellt hivatalosan is leleplezték volna 2018-ban.
Az ötmillió eurós alapárával a Divo akkoriban a Bugatti legdrágább modelljének számított.
A francia márka hosszú múltra tekinthet vissza a karosszériaépítés területén,
Ettore Bugatti ugyanis már a húszas években azt szerette volna elérni, hogy az autói ne csak műszakilag legyenek tökéletesek, hanem esztétikailag is emlékezetesek maradjanak. Míg azonban Ettore ragaszkodott a hagyományos formákhoz, addig fia, Jean igazi remekműveket készített. Nemcsak az autóiparból merített ihletet, hanem az akkor népszerű művészeti ágakból is, mint az art deco, az expresszionizmus és a dadaizmus.
Hamarosan a Bugattikat már nemcsak a versenyben elért sikerek, az agilis vezethetőségük és a kivételes kényelmük miatt keresték, hanem a szokatlan és elegáns karosszériaformájuk miatt is. A legendás Type 57 különböző karosszériájú változatai, mint az Atalante, az Atlantic és a Galibier
olyan ikonikus formaterveket kaptak, amelyek kiállták az idő próbáját.
Manapság a Bugatti egy lépéssel előrébb jár a karosszériaépítés terén.
Míg a hőskorban a különféle formákat azonos alvázra építették, és a műszaki tartalom változatlan maradt, addig a mai különleges projektek teljesen új autókat eredményeznek. A Divo nemcsak vizuálisan, hanem technikailag is különbözik a Chirontól, a laposabb és áramvonalasabb felépítése mellett a Bugatti a futóművet és a kezelhetőséget is agilisabbra alakította.
A szuperautó a nevét Albert Divo francia autóversenyzőről kapta,
aki húsz év alatt egy sor futamgyőzelmet szerzett a Bugattinak, többek közt hat Grand Prix és két Targa Florio diadala fűződik a nevéhez, a tiszteletére a francia zászló díszíti a Divo első sárvédőit. Ezt leszámítva az összesen legyártott negyven példány között nincs két egyforma. Az ügyfelek maguk választották a színeket és az anyagokat, például a fényezést, a bőrt és a varrást.
Az utolsóként elkészült példány a Bugatti hagyományait eleveníti fel,
hiszen az EB 110-ről származó Le Mans-kék színével a márka gyári versenyautójára emlékeztet, míg a kontrasztos Blue Carbon elemek már a modern kort idézik. A belső térben kétféle kék kárpit és matt szürke szénszálas elemek ötvözik a márka történelmét a jelennel, ezzel a Divo limitált szériájának utolsó példánya kivételesen értékes ritkaságnak számít.
(Képek: Bugatti, Getty Images)
Egyediség magas szinten
A Bugattinak nemcsak a vezetése, hanem már a megrendelése is élmény, a személyre szabott modell elkészítésén a márka saját stílustanácsadója vezet végig. A vevők a saját ötleteikkel is hozzájárulhatnak a tervezéshez, és ennek eredménye lehet egy olyan autó, mint a katicabogárpöttyös Bugatti is, amihez méretre szabott táskakészletet is lehet rendelni.
bugatti | limitált kiadás | egyedi autó | ettore bugatti | limitált széria | bugatti divo
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!