Így hajthatnak 400 km/óra felett a Bugatti-tulajdonosok

400 km/óra feletti sebességnél elképzelhetetlen erők hatnak egy autóra, például csak a gumiabroncsoknak körülbelül öttonnás nyomást kell elviselniük, ezért az a modell, ami mindezt kibírja, minden értelemben véve mérnöki csodának számít. Nem meglepő, hogy a Bugatti vásárlói szeretnék kipróbálni ezt a sebességet, a molsheimi gyártó pedig meg is adja nekik ezt a lehetőséget.

A floridai Kennedy Űrközpont végeláthatatlannak tűnő, öt kilométer hosszú kifutópályájára egy egész sor Bugatti sorakozott fel. Mindjárt felhajthatnak arra a történelmi aszfaltcsíkra, amelyet egykor az űrsiklók leszállópályájaként használtak. Rajta a mai napig látható nyomok mutatják, hogy hol álltak meg az egyes űrsiklók, amikor visszatértek a küldetésükből, a Bugattik sofőrjei pedig készen állnak arra, hogy kivegyék a részüket ennek a varázslatos helynek a történelméből.

A szerencsések arra vállalkoztak, hogy átlépjék itt a 400 km/óra sebességet, méghozzá napjaink egyik leginnovatívabb, és egyben legbonyolultabb szupersportautójával, a Bugatti Chiron Super Sporttal. A kihívást annak idején Ferdinand Porsche unokája, a Volkswagen-csoport egykori legendás vezére keltette életre, aki azzal bízta meg a mérnökeit, hogy készítsenek egy olyan sportautót, amely

napközben 400 km/órával száguld, este pedig kényelmesen elviszi az operába.

Sebesség, luxus, elegancia

Az 1001 lóerős Veyron bemutatása óta a Bugatti legendás neve ismét egyet jelent a sebesség, a luxus és az elegancia páratlan ötvözetével, és ezt az élményt a márka vásárlói a lehető legközvetlenebb módon fogják megtapasztalni a Space Floridában. A résztvevők életükben először, és talán utoljára teljesen biztonságos körülmények közt próbálhatják ki azt a sebességet, amelyet nem is minden Bugatti-tulajdonos élhetett meg a szupersportautójában.

Nem is olyan régen a 400 km/óra eléréséhez a legjobb autóversenyzőkre, hónapokig tartó gondos felkészülésre és a lehető legkedvezőbb körülményekre volt szükség. Sokáig egyetlen sorozatgyártású autó sem tudta megközelíteni ezt a sebességet, még csak egy pillanatra sem. A Bugatti nagy gonddal megtervezett szupersportautója azonban lehetővé tette ennek elérését, igaz, még a sebességkorlát nélküli német autópályán sem könnyű kipróbálni.

Fizikai és mentális megterhelések

A sebességpróba előtt persze minden résztvevőnek át kell esnie egy konzultáción a Bugatti instruktoraival, hogy felkészüljenek azokra a fizikai és mentális megterhelésekre, amelyeken keresztül kell majd menniük. 400 km/óránál másodpercenként 1,25 futballpálya hosszát teszik meg, testük 1G-nél nagyobb nehézségi erőt fog átélni teljes gázadáskor, a szemük pedig nehezen találja majd meg a fékezésre figyelmeztető jelzéseket a kifutópálya szélén.

A motorsportból érkezett instruktorok azonban értékes tanácsokat adnak a koncentráció megőrzéséhez, és ahhoz a szokatlan érzéshez,

amikor a Chiron a hangsebesség közel egyharmadával száguld.

A sofőrök ezt követően megtették az első tesztköröket, de a Bugattik különleges Top Speed kulcsát ekkor még nem fordíthatták el. Ez a második, biztonsági indítókulcs a futóművet és a hátsó szárnyat is leengedi a nagyobb végsebeség eléréséhez.

Top Speed módban a Chiron Super Sport aerodinamikája is készen áll arra, hogy a Bugatti elérje a páratlan végsebességét. Az első pilóta bal lába a féken, a jobb lába pedig padlóig nyomja a gázpedált, miközben a négy turbós, 16 hengeres, 1600 lóerős motor megtalálja a tökéletes rajthoz szükséges fordulatszámot. A fékpedál felengedése után elemi erővel tör előre a Chiron, a vezető rendesen kapaszkodik a kormánykerékbe, miközben a négy hatalmas gumiabroncs átadja az autó bámulatos erejét az aszfaltra.

Hetedik fokozat 403 km/óránál

A hétfokozatú sebességváltó villámgyorsan váltja a fokozatokat, és mindössze 11 másodperccel a rajt után a Chiron Super Sport már 300 km/órával száguld. A szél egyre jobban süvít a karosszéria körül, miközben a Bugatti áramvonalas formája hasítja a levegőt, a vezetőnek pedig folyamatosan a horizontot kell figyelnie, ahogyan tovább gyorsul. A Chiron hatodik fokozatban lépi át a négyszázas tempót, és csak 403 km/óránál kapcsol hetedik fokozatba.

A sofőr szíve hevesen dobog, a szemei tágra nyíltak, ahogyan rohan el mellette a táj, és közben nem veszi el a gázt.

Bár a Chiron Super Sport ennél nagyobb sebességre is képes, az ötkilométeres kifutópálya gyorsan fogy, ezért ideje működésbe hozni a karbonkerámia fékeket, amelyek a biztonsági övbe préselik a vezetőt. A szél üvöltése, a gumiabroncsok dübörgése és a 16 hengeres motor zaja elhalkul, miközben a sofőrnek a sebességről való felfogása örökre megváltozott.

A résztvevők a nap végén egyetértettek abban, hogy a 400 km/óra feletti sebességhez abszolút bizalomra van szükség az autóban, és egy Bugatti megadja nekik ezt. A Chiron pedig éppen olyan kényelmesnek és agilisnak bizonyult négyszáznál, mint 200 km/óránál, amit bizonyára gyakrabban tapasztalnak meg a tulajdonosok. A Space Florida kifutópályáján egy életre szóló emlékkel – és az elért sebességgel díszített bukósisakkal – lettek gazdagabbak, és ez csak tovább erősítette a márka iránti rajongásukat.

Ez is érdekelhet:

száguldás | bugatti | űrközpont | bugatti chiron super sport | bugatti chiron | sebesség

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom