Rögtön 340 lóerővel támad az új Z4-es BMW

Hosszú orr, rövid far, hátsókerék-meghajtás, vászontető – igazi roadster-jellemzők. A Z4-es harmadik generációjától azonban sokkal többet várunk. Úgy tűnik, megkapjuk.

Tudtuk, hogy az új Z4-es BMW szériaváltozata különbözni fog a tanulmányautótól: abból ugyanis egy átlagos magasságú vezető ki sem látna, egy alacsonyabbat pedig egyszerűen elnyelné a dögös, de valószerűtlen arányú karosszéria.

Így is lett: a sorozatgyártású Z4 anélkül is ergonomikusnak tűnik, hogy élőben megismerhettük volna, cserében a Z4 Concepthez képest kissé visszafogott lett. Ez nem azt jelenti, hogy nem fog feltűnést kelteni – dehogynem –, csak elmarad az a letaglózó hatás, amit a koncepcióautó, vagy például a 8-as sorozat keltett.

Aztán persze lehet, hogy ha ott állnánk mellette, meg se tudnánk szólalni. Így volt ez a korábbi Z4-esekkel is: a korábbi Z3-as formája nem állta ki az idő próbáját, ám még a kétezres évek eleji Z4-esek is kívánatosak, ne gondoljuk, hogy az utóbbi években nagyot menő BMW-dizájnerek most fáradtak el. A Z4 Concepttel való összehasonlítástól sem félnek: az új roadstert ugyanott, a legendás Concourse d’Elegance helyszínén, a kaliforniai Pebble Beach golfpályáján mutatták be, ahol pontosan egy éve a tanulmányautót.

Nem a finom bevezetés stratégiáját választották: rögtön a BMW Z4 M40i First Edition limitált kiadást gurították a gyepre. Soros, hathengeres motorja 340 lóerős, 4,6 másodperc alatt gyorsítja százra a roadstert, amely fülekkel is kapcsolható automata váltót, elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó, ültetett sport futóművet, M sport fékrendszert, a hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművet is kapott, hogy teljes legyen az élmény. No és ponyvatetőt, a nyitható keménytető marad a második generáció sajátja.

Semmi különös nincs az első fényszórók alakjában, azonban LED mátrix technológiát használnak, és egymás fölött, ferdén helyezkednek el benne a menetfények kontúrjai. Az orr hosszú, a far rövid, a vezető a hátsó tengely előtt, alacsonyan ül – csak már kilát –, ötven-ötven százalékos a terheléselosztás, vagyis a Z4 paraméterei továbbra is tökéletesek. Ha a karosszérián több légbeömlő lenne, nem maradna hely a fényezésnek: elöl óriásiak a vesék, alájuk egy hatalmas, vigyorgó maszk került, a sárvédő kopoltyúi határozzák meg az oldalnézet vonalait, a hátsó lökhárítóra pedig szerencsére pont elfért két függőleges légrés.

A First Edition hozzátesz még a jóhoz: a Frozen Orange metálfényezéshez elektromosan működtethető, ezüstös hatású antracit vászontető jár, ezzel kontrasztosak a BMW Individual magasfényű Shadow Line kiegészítői, a feketére fényezett visszapillantóházak, és a duplaküllős, kéttónusú, 19-es könnyűfém felnik.

Ismerős a beltér: nem a szedánok-kombik jól sikerült, de azért már nem harmatfriss cockpitját kapta a Z4, hanem a 8-as sorozat több egyedi részlettel feldobott műszerfalát – igaz, azok így már nem lesznek egyediek, de ezt a leendő Z4-tulajok biztosan nem bánják majd. Most először kap a kis roadster teljes szélességű monitort a kormány mögé és head-up displayt, a First Editionben pedig fekete bőrbe húzott, memóriás-elektromos üléseket, hangulatvilágítást és Harman Kardon hifit találunk.

A Pebble Beach-i puccparádé után néhány hetet kell várnunk – már ha nem szivárog ki információ úgy, ahogy a Z4 képei napokkal a kaliforniai világpremier előtt –, hogy szeptember 19-én megismerjük részletesen az innovációkat, a motorkínálatot és az extralistát. Utána októberben, a párizsi autószalonon lesz a hivatalos bemutató, jövő év tavaszától pedig már az utakon mozogva is láthatunk Z4-eseket, hogy végleg eldőljön, taglóz-e rendesen.

Ez is érdekelhet:

Alapvetően ugyanolyan, részleteiben még jobb – Mazda MX-5-teszt

A Mazda lassan harminc éve nagyon tud valamit, és szerencsére még mindig nem felejtette el.

(Fotó: BMW)

nagy sztori | bmw z4 | roadster | autóbemutató | bmw

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom