A Bentley már nem is gyártja a Mulsanne modelljét, most mégis megmutattak egy limitált szériás változatot, amit az eredetinél is hosszabbra nyújtottak, hogy még fényűzőbb utasteret alakíthassanak ki benne.
Az utóbbi időben jelentősen átalakította a kínálatát a Bentley. Az eladások nagyját egy ideje már a Continental GT kupé és kabrió, valamint újabban egyre inkább a Bentayga szabadidő-terepjáró adja, de azért a hagyományos limuzint is megtartotta a kínálatban a patinás brit márka: nemrég jelent meg a Flying Spur vadonatúj generációja.
A Bentley legnagyobb luxusautója, a Mulsanne azonban már egy ideje befejezte a pályafutását. A klasszikus stílusú limuzint még 2010-ben mutatták be a Rolls-Royce-alapú Arnage utódjaként, és a Le Mans-i versenypálya egyik kanyarjáról nevezték el.
Most elővették néhány sosem használt példányát, amit még fényűzőbbé alakítottak.
A gyárilag sem rövid, 5,58 méter hosszú Mulsanne karosszériáját kereken egy méterrel toldották meg, és a tetőt is megemelték, hogy nyolc centivel még nagyobb legyen a fejtér. A Mulsanne Grand Limousine belső tere ezzel bámulatosan tágas lett,
az utastér klubszobára hasonlító hátsó részében négy különálló fotelt helyeztek el.
A berendezést nem titkoltan a magánrepülőgépek utastere ihlette,
és ahhoz hasonlóan bőkezű a felszereltség is. Az ülések elé lakkozott fa asztalkák hajthatók ki, közöttük pedig hűtőszekrényből vehetjük elő az italokat. A vezetőt elválasztó üvegfal gombnyomásra sötétíthető el, az utasok kihangosítóval kommunikálhatnak a sofőrrel.
A műszaki tartalom nem változott, a Grand Limousine is a Mulsanne hagyományosan 6,75 literes biturbó V8-as motorját kapja, ami
512 lóerős teljesítményre és 1020 Nm nyomaték leadására képes.
A vásárlók vélhetően nem bánják, ha a hosszított változat 5,3 másodpercnél kicsivel több idő alatt éri el a száz km/órás sebességet.
Nem kellett újra gyártásba venni a modellt, a Bentley Mulliner részlege által átalakított öt autót még 2015-ben gyártották, de sosem használták, még csak forgalomba sem helyezték. A különböző színű luxusautókat a Bentley Emirates kereskedésében lehet megvenni, és bár az árát nem közölték, vélhetően ezúttal nem lesz gond az eladásukkal.
Legendás kezdetek
1919-ben alapította cégét Walter Owen Bentley, és két éven belül gyártásba került a saját fejlesztésű autója, amely a húszas években világszerte legendává vált a versenypályákon, és megalapozta a Bentley máig tartó hírnevét. A márka történetét ebben a cikkünkben meséltük el, az ikonikus modellről pedig itt olvashatsz bővebben.
egyedi autó | Bentley | limuzin | luxuslimuzin | limitált kiadás | bentley mulsanne
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!