5,3 méter, 2,4 tonna, és 3,8 másodperc alatt gyorsul százra. Ez a Bentley sem a számokról szól, de azért már ezek is kifejezik a különlegességét.
Nem ez a Bentley nagy limuzinja. Azt Mulsanne-nek hívják, huszonhat centiméterrel hosszabb, mint az új Flying Spur, ráadásul van egy nyújtott változata, az még huszonöt centi, pontosan 5,825 méter a teljes hossza. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki nem teljesen járatos a Bentley-univerzumban, és joggal elámul azon, amit mindjárt olvas, legyen tisztában vele, hogy a márkánál ez nagyjából a középkategóriát jelenti.
Az új Flying Spur a típus harmadik generációja, az aktuális, szintén új Continental GT kupé és kabrió alapjaira épül – az pedig igazán jó alap. A négyajtós limuzin persze jóval méretesebb, és csak azért nem használható rá a sportosan elegáns kifejezés, mert az évtizedek alatt mindenféle tucatkocsira ellőtte már mindenki, ráadásul ez az autó a sportosságnak és az eleganciának is egészen más szintje.
Kezdjük a sportossággal: a mérete és a tömege körülbelül annyira ideális egy sportautóhoz, vagy akár csak egy sportos autóhoz, mint egy gyerekbiciklihez, ám ahogyan a Porsche is egy alapvetően rossz, farmotoros konstrukcióval szerepel a világ élmezőnyében több mint fél évszázada, az egyébként a Porschével egy cégcsoportban lévő Bentley mérnökei sem aggódnak a lehetetlen miatt. Inkább leküzdik.
Egy hatliteres, W12-es elrendezésű, 635 lóerős biturbó benzinmotor persze nagy segítség a mozgáshoz, de a már említett 3,8 másodperces gyorsulás és a még nem említett 333 km/h végsebesség így is döbbenetes. Az pedig kevés a jó vezethetőséghez és az itt szintén különösen fontos kényelemhez, hogy egy autó erős és gyors. Ezért jobb súlyelosztással, automatikusan kapcsolható összkerékhajtással – alaphelyzetben csak a hátsó kerekekre jut nyomaték –, összkerék-kormányzással, új légrugórendszerrel, duplakuplungos automata váltóval, és elöl 42 centiméter átmérőjű féktárcsákkal szerelték fel a Flying Spurt.
Az elegancia ebben a kategóriában nem a bőrülést és a műfaberakást jelenti, és már ránézésre is látszik, hogy a Bentley is csak a legjobbat gondolta elég jónak. Szinte a képeken is érezni az anyagok finomságát, az viszont nem látszik, hogy az alapáras hifi is tíz hangszórós – a csúcsrendszer Naim tizenkilenc, 2200 watt teljesítménnyel –, és a központi képernyő sem, az ugyanis a fotókon épp csukott állapotban van.
A Flying Spur természetesen minden korszerű biztonsági és kényelmi rendszert megkap a mátrix LED-fényszóróktól a head-up displayig, plusz az éjjel megvilágított, eltüntethető szárnyas B betű hűtődíszt. 2020-ban kaphatják meg az első vásárlók.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Bentley)
nagy sztori | autóbemutató | luxusautó | Bentley | bentley flying spur
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!