Beelőzte a világ legnagyobb divatheteit a Budapest Central European Fashion Week

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint harminc magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Week-en.

Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül kétezerötszáz vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022/23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Ezentúl az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint százötvenezer néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megvalósított Budapest Central European Fashion Week egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között.

A rendezvény igazi divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas tematikus programok.

A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi-téli darabjait.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója elmondta: rengeteg visszajelzést kaptak, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelniük mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeik számára Budapest páratlan szépségét is megmutatniuk, hiszen a főváros emblematikus helyszíneire kalauzolták őket.

Úgy gondolom az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére – emelte ki.

Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgató-helyettese szerint az idei BCEFW Pre-Fall Collection számos korábbi célkitűzésükhöz hozzájárult, így régi vágyuk teljesült a mostani divathéttel. Közel egy hónappal korábbra hozták az eseményt, mely hatalmas kihívást jelentett a tervezőik számára, hogy időben elkészüljenek az új kollekciókkal, viszont nagyon büszkék rá, hogy sikerrel vették az akadályt.

A nemzetközi nagy divathetek előtt megtartott bemutatók elérték a céljukat: a nemzetközi viszonteladók és forgalmazók – akik között Olaszországból és Oroszországból is érkeztek, hogy megnézzék a show-kat – még a teljes beszerzési keretük felett rendelkezve adhatták le rendeléseiket a magyar kollekciókra.

Ez hatalmas versenyelőny a márkáknak, mely teljesen új gondolkodásmódot kívánt meg tőlük – tette hozzá.

Az Ügynökség idén számos lehetőséget biztosított a tervezőknek, így a ruhamárkák mellett különféle kiegészítőket és ékszereket tervező brandek is bemutathatták alkotásaikat. A Fashion Street-en található Deák Palotában kiemelt kísérőprogramként öt, míg – a bemutatók helyszíneként is ismert – Szépművészeti Múzeumban hét hazai márka kiállítása volt megtekinthető.

A huszonegy – köztük tizenkilenc magyar és két lengyel – divatbemutatót élőben kétezerötszáz látogató követte, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői közül az olasz, ukrán és lengyel Vogue, valamint a lengyel és szerb ELLE munkatársai, illetve olyan híres véleményvezérek, mint Doina Ciobanu vagy Richard Biedul. Számos viszonteladó nézte a helyszínen a bemutatókat Oroszországtól Olaszországig, akikkel a tervezők a kollekciók bemutatása után személyesen is egyeztethettek és a megrendelésekről tárgyalhattak.

A side eventek eközben a fővárost töltötték meg a divatprogramokkal: kerekasztal-beszélgetések, showroom-látogatások, workshopok és egyéb izgalmas események sora várta az érdeklődőket. A bemutatók iránt nemcsak a szakemberek érdeklődtek, hanem a divatrajongók a kísérőrendezvények mellett a catwalk show-kat is szívesen látogatták. A jegyértékesítésből befolyt közel egymillió forintot az ügynökség idén is az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlotta fel.

Az MDDÜ emellett törekedett arra is, hogy a jövő divatipari reménységei, vagyis a szakoktatásban és felsőoktatásban résztvevő diákok, hallgatók is részei legyenek az eseménynek. Összesen közel száz tanuló és tanár érkezett a különböző intézményekből, akik első kézből szerezhettek szakmai élményeket.

A BCEFW iránti érdeklődés az online térben is megmutatkozott, ahol a legújabb trendek iránt érdeklődők a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán, illetve TikTok-csatornáján követhették az eseményeket. A catwalk show-król, illetve az esemény izgalmas pillanatairól készült felvételek hatalmas sikert arattak: a legtöbb bemutató nézettsége százezer fölötti volt, egyes show-kat pedig százötvenezren néztek élőben a TikTok felületén.

A nézősorok mellett a kifutókon is sorra jelentek meg a nagy nevek: a show-k keretében láthatta a közönség a korábban komoly modellkarriert felépítő Epres Pannit, illetve olyan magyar hírességeket, mint Verrasztó Evelyn, úszónő vagy Wolf Kati, énekesnő.

A szervezők emellett kiemelt figyelmet fordítottak a diverzivitásra és a pozitív testkép hangsúlyozására is.

Az idei bemutatók további különlegességet is tartogattak, több márka számára jelentett jubileumi megjelenést a BCEFW. Volt olyan márka, amely tizedik, míg más a huszonötödik évfordulóját ünnepelte az eseményen.

Az ügynökség az új technológiai megoldásokat a BCEFW-vel kapcsolatban már második alkalommal aknázta ki, hiszen a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített üzlettel kínált vásárlási élményt az érdeklődők számára. A magyar kortárs darabok itt egy kattintással közvetlenül elérhetővé és megvásárolhatóvá váltak a Budapest Select Concept Store oldalán.

Forintos-Szűcs Anita | divattervezo | Magyar Divat & Design Ügynökség | bata-jakab zsófia | catwalk | divatbemutató

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom