Csütörtökön startolt el a 2020–21-es őszi-téli kollekciókat bemutató Budapest Central European Fashion Week a Fashion Street-i Deák Palotában: az esemény a frissdiplomás tehetségeket felvonultató Young Talents show-val vette kezdetét, majd Zsigmond Dora Menswear és Nubu trunk show-jával folytatódott. Ezen a napon nyitotta meg kapuit a rendezvény alkalmából felállított pop-up store üzlet is, ahol az érdeklődők első kézből szerezhetik be a magyar divattervezők legújabb termékeit szeptember 10. és 20. között. Mutatjuk, milyen volt az első két nap!
Megnyitó
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője nyitotta meg az eseményt, aki a Young Talents show fiatal tehetségeire hívta fel a figyelmet. Beszédében kiemelte, hogy a show-ban látható tervezőkre idén ősszel egy hat hónapos képzés vár a Young Talent Program keretén belül, amely során elsajátítják a márkaalapításhoz és piacra lépéshez elengedhetetlen ismereteket.
A program hidat képez az oktatás elméleti és a munkaerőpiac gyakorlati színtere között, hiszen a fiatal tervezők gyakorlati tapasztalatokkal egészítik ki az iskolában tanultakat.
„A jövő divatiparának alapjait a jelenben fektetjük le, ezért kiemelten fontos, hogy már most lendületet adjunk a piacra lépéshez azoknak a tehetségeknek, akik a jövő divatvilágát formálják majd. A piacon való érvényesüléshez és a márkaalapításhoz egyaránt nélkülözhetetlen fontossággal bírnak a szakmai kapcsolatok, valamint azok a szakmai platformok, amelyek intenzív láthatóságot kölcsönöznek a tervezők számára. A Budapest Central European Fashion Weekkel egyszerre tesszük elérhetővé ezt a két dolgot számukra
– mondta Bata-Jakab az esemény megnyitóján.
Young Talents Show
Ferencz Noémi (Zeraw), Schrodl Stefania (Stefania Schrodl), Bráz Noémi (Noen Design), Szentirmai Martha (Millaas) és Papp Piroska (Nalery) pályakezdő tehetségek mutatták meg legelőször a bennük rejlő potenciált. Velük indul el az ügynökség legújabb kezdeményezése, a Young Talents Program, amely workshopokon, szakmai konzultációkon és tanulmányi utakon keresztül nyújt segítséget a márkaalapításhoz és a piacra lépéshez.
A résztvevők között köszönthettük a Millaas Fashiont (Szentirmai Márta), a Naleryt (Papp Piroska), a Noen Designt (Bráz Noémi), Schrődl Stefániát és a Zerawot (Ferencz Noémi)
Zsigmond Dora Menswear
Zsigmond Dóra még csak a húszas évei közepén jár, de már nyolc kollekciót mutatott be önálló márkájával. A tervező számára a kezdetektől egyértelmű volt, hogy férfiaknak tervezzen, ahogyan az is, hogy az archaikus paraszti kultúra esszenciáját beépítse az általa megálmodott darabokba. Öltözékei a tradíciókból építkeznek, de a 21. század elvárásainak megfelelően funkcionálisak, sőt, sokszor a sportruházat jegyeit is magukon viselik.
Kizárólag organikus vagy újrahasznosított alapanyagokból, fenntartható módon és természetesen Magyarországon készülnek. Karakteres sziluettjeit a különféle hosszúságú rétegek, az eltérő faktúrájú matériák, a kézműves megoldások és a vidéki tájat meghatározó jellegzetes színpaletta teszi egyedivé, dinamikussá – és persze azonnal felismerhetővé.
Ezt követte a második nap: az Artista, Cako és Maison Marquise őszi-téli kollekcióit tekinthette meg a nagyközönség trunk show-k formájában. Az érdeklődőknek lehetőségük van arra is, hogy a magyar divattervezők legújabb termékeivel frissítsék fel gardróbjukat, hiszen szeptember 20-ig a Fashion Streeten felállított pop-up store mindenki előtt nyitva áll.
Artista
Az Artista kollekciókat leginkább a kényelmes, nyugodt eleganciát sugárzó, mégis extravagáns mindennapi öltözékek jellemzik, amelyek könnyedén transzformálhatóak át különleges, alkalmi öltözékké, a nap minden szakában magabiztosságot kölcsönözve viselőjüknek. Az igazi Artista nő nyitott a világra, érzékeny a stílusra és a minőségre, szereti a szabadságot, a művészetet és a zenét, szívesen fejezi ki sokoldalúságát, szépségét a ruháin keresztül is.
Cako
Cakó Kinga egy többgenerációs művészcsaládban nőtt fel, és már fiatalon tudta, hogy divattervező szeretne lenni. Divattervezést és marketinget tanult egykoron a firenzei Polimodán és a londoni Central Saint Martinson. Már stylistként is kipróbálta magát különféle tévéműsorok és magazinok megbízásából. Első kollekcióját 2013-ban mutatta be Cako márkanéven.
Maison Marquise
A Maison Marquise márka története 2012-ben vette kezdetét. A luxusmárka kollekcióitól elválaszthatatlanok a művészi grafikai minták és formák. A ruhadarabokban megjelenő bőrbetétek, csipkék, és selyem nagyon nőies összhatást kölcsönöznek a márka számára. A márkában rejlő potenciált a Fashion TV Moscow is felismerte: 2013-ban a Maison Marquise-nek ítélték a „The Best Couture Collection” díjat.
Kíváncsian várjuk a folytatást!
Ez is érdekelhet:
(Fotók: BCEFW)
bcefw | divathét | fashion street | tervező | deák ferenc utca | divatbemutató
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!