Sokan próbáltak már ellenfelet állítani a Teslának, és a legújabb riválist az Audi mutatta be. A tisztán elektromos hajtású e-tron GT a márka eddigi legerősebb modellje lett.
Az Audinak nem ez az első elektromos autója, hiszen a crossover kategóriás e-tron már egy ideje kapható, de az első olyan, ami azonnal leveszi az embert a lábáról. Az e-tron GT egy sportos gran turismo, ami öt méter hosszú, a megszokottnál szélesebb és laposabb, áramvonalas karosszériájával egészen biztosan kitűnik majd a többi autó közül.
Meglepő lehet, de elektromos autó létére nem lett túl futurisztikus az e-tron GT,
nincsenek rajta rejtett kilincsek vagy kamerás visszapillantók, és az utastérben sem vették át az uralmat az érintőképernyők. A számlapokat és a navigációt persze színes kijelző mutatja, de minden mást úgy lehet kezelni benne, mint azt más Audikban megszoktunk.
Az Audi ugyanakkor kihasználta a lehetőségeket, amelyek az eleve elektromosnak tervezett autókban rejlenek. Az akkumulátort a padlóba építették, ezért rendkívül alacsony a súlypont, és mivel az autó orrában nem kell helyet szorítani a motornak,
a hátsó 405 literes csomagtartón kívül elöl is találunk egy 85 literes rekeszt.
A Porschével közösen fejlesztett műszaki tartalmával lesz igazán izgalmas az e-tron GT. Az első és a hátsó kerekeket is villanymotor hajtja, a teljesítmény az alapmodellben is 476 lóerő, amivel 4,1 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon,
az RS csúcsmodell már 598 lóerős, rajtprogrammal rövid ideig 646 lóerőre is képes.
Az e-tron GT a leggyorsabb elektromos autók közé tartozik, 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, ami már a szupersportautók szintje. A sebességét 250 km/h-nál korlátozzák, és elegendőnek tűnik a 488 kilométeres hatótáv is, amit villámgyorsan lehet tölteni, 23 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el, más szóval
öt perc alatt száz kilométerre elegendő energiát lehet beletölteni.
A teljesítménye és a gyorsulás ideje ugyan nem éri el a Tesláét, de aligha hihető, hogy az e-tron GT dinamikája ne lenne elegendő bárkinek. Az Audinál rendesen kidolgozták a technikát, a légrugózással, hátsókerék-kormányzással és karbon-kerámia fékekkel
a szupersportautókhoz fogható teljesítményt a luxusautók kényelmébe csomagolták.
Az e-tron GT-nek egyedi hangot is alkotott az Audi, hogy ne a némaság legyen az élmények akadálya. Persze, ha akarjuk, részben rá is bízhatjuk a vezetést, és okostelefonnal irányíthatjuk a parkolást, akár az autó mellett állva is. A jövőnek szánt gran turismo még az idén tavasszal kapható lesz, a német ára 99 800 eurónál kezdődik.
Villámgyors prémiumautók
Nem ez az egyetlen újdonság az elektromos autók prémiumkategóriájában, a Mercedes nemrég mutatta be a kompakt méretű EQA-t, és a Porsche is kihozta a Taycan olcsóbb, hátsókerék-meghajtású változatát. A Sony pedig azt mutatta meg egy ígéretes koncepcióval, hogy ha autógyártásba fogna, akkor még a Teslával is felvehetné a versenyt.
audi | audi e-tron | elektromos autó | audi e-tron gt
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!