Annyi levegőt tisztít meg a Volvo a Váci úton, mint egy kisebb erdő

Eddig azt hittük, egy hirdetés hatékonyságát az általa reklámozott termék vagy szolgáltatás megvásárlása, illetve igénybevétele nyomán keletkezett bevétellel lehet mérni. Ez a definíció továbbra is igaz, a Volvo viszont adott még egy jelentést a kifejezésnek.

A Volvo Autó Hungária újpesti irodaépületének egyik hatalmas falfelületén a márka egyik villanyautóját, a C40 Recharge-ot hirdetik – nyilvánvalóan cél az eladások növelése is, de ezzel a hirdetéssel mindannyian jól járunk.

A 149 négyzetméteres felület ugyanis 149 fával egyező mértékben semlegesíti a levegő nitrogén-dioxid tartalmát.

A főleg a dízelmotorokból származó nitrogén-dioxid (NO2) nemcsak üvegházhatású, tehát a globális felmelegedésért felelős gáz, hanem különféle légzőszervi károsodásokat okoz, csökkenti a tüdőfunkciót és a légúti fertőzésekkel szembeni ellenállóképességet, valamint kapcsolatba hozható szív- és érrendszeri megbetegedésekkel is. Hogyan tudja egy hirdetés felvenni vele a harcot?

Speciális titán-dioxid bevonattal: ezt vitték fel a hatalmas hálóra, amely így fény hatására fotokatalízist idéz elő, és a vele érintkező mérgesgázok akár 85%-át lebontja.

Egy ilyen háló költsége nagyjából duplája egy hagyományosnak – de Kozma Noémi, a Volvo marketingkommunikációs menedzsere nem így számol. „A megoldás kommunikációs és ökológiai értéke a megvalósítási díj nagyságán jóval túlmutató mértékű és jelentőségű, amelyre éppen ezért nem is annyira költségként, mint inkább a kommunikációs szakma jobb, fenntarthatóbb lehetőségeibe való befektetésként tekintünk” – mondja.

A képen tulajdonképpen 149 fa rejtőzik

Több, a fenntarthatóság iránt egyre inkább elkötelezett hirdető érdeklődött már náluk a technika iránt. „Örülnénk, ha a magyar reklámpiacon gombamód szaporodnának a hasonlóan környezetbarát megjelenések – fejezi ki reményét Kozma Noémi. Ők megteszik a magukét. – Jövő évben több ilyen megjelenéssel is tervezünk: ezek mindegyikét a mostanival megegyező levegőtisztító technológiával kezeljük majd.”

A spéci anyag nagyjából öt évig dolgozik. Mire tehát a Váci úti épületen feszülő titán-dioxidos C40 Recharge-hirdetés elvesztené a plusz funkcióját, és hagyományos hirdetésként működne tovább – ha nem cserélnék le addig –, a Volvo eladott személyautóinak fele már teljesen elektromos lesz, a fele pedig hibrid, két ciklus múlva, 2030-ra pedig kizárólag zéró közvetlen kibocsátású Volvo villanyautók készülnek majd.

Kilenc év múlva minden Volvo konnektoros lesz, de akkor már belsőégésű motor nélkül

2040-re a cég teljes klímasemlegességre törekszik, a Volvo Autó Hungária irodaépületének fűtés-hűtéskorszerűsítése már zajlik, ahogy a mini napelempark előkészítése is, így terveik szerint az energiaszükségletük 30-40 százalékát saját maguk lesznek képesek megtermelni. „Az ellátási láncunkban való környezeti hatások minimalizálásán felül a dolgozók jólétének és jogainak védelme, az egyenlőség előremozdítása is hangsúlyos szerepet élvez a mindennapjainkban: szeretnénk jó példával elöljárni az etikus és felelős üzletvitel terén” – mondja a marketingkommunikációs menedzser. Szerinte ennek is köszönhető, hogy a meglévő ügyfeleik mellett „a társadalmilag érzékeny, felelős és tudatos közönség egyre nagyobb része választja a Volvót mint a területen hiteles, mértékadó márkát, amelyet az értékközösség miatt tényleg büszkeség birtokolni”.

A cikk létrejöttét támogatta a Volvo Autó Hungária.

környezetvédelem | légtisztító | volvo | hirdetés

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom