Az Alfa Romeo is elindult a jövő felé vezető úton, az első hibridje után bemutatta az első konnektorról tölthető hibridjét. A stílusos Tonale elektromos autóként is használható, de nem kell nagyítóval keresni benne a sportosságot sem.
Szemet gyönyörködtető formájú, sportosan vezethető autói miatt imádjuk az Alfa Romeót, és az 1910-ben alapított olasz márka az utóbbi időben új rajongókat is szerzett magának, amikor a Giulia bemutatásával visszatért a hátsókerék-hajtáshoz, a Stelvióval pedig belépett a szabadidő-terepjárók kategóriájába. Az Alfa Romeónak határozott tervei vannak a jövőjét illetően, és ebbe a jövőbe az új Tonale jelenti a belépőt.
Az olaszok legújabb szabadidő-autója igazán megnyerő jelenség,
a jellegzetes pajzs alakú hűtőmaszktól a kerekeken át a hátsó lámpák fénycsíkjáig minden megvan benne, amitől vonzónak tartjuk. A műszerfal kettős árnyékolója, de még a digitális számlapok grafikája is a neves ősöket eleveníti fel, míg a kormánykerékre került startgomb és a mögötte lévő méretes fém váltófülek már a legújabb Alfákból lehetnek ismerősek.
Az idén bevezetett Tonale már hibrid hajtással került a kereskedésekbe, és aki nem elégedett meg a 130 és 160 lóerős változatok teljesítményével, annak érdemes egy pillantást vetnie a most bemutatott plug-in hibridre. A turbós benzinmotor ebben már önmagában 180 lóerős, amihez egy 45 lóerős elektromotor csatlakozik az első, és egy 122 lóerős elektromotor a hátsó kerekeknél,
a kombinált teljesítmény sportautós: 280 lóerő.
A plug-in hibriddel valójában két autót kapunk egyben.
Az akkumulátor feltöltésével a Tonale elektromos autóként használható, átlagosan 69 kilométert, de városban akár 82 kilométert is megtehetünk egy feltöltéssel, ami sokaknak akár több napra is elegendő lehet. A töltéssel nem kell sokat bajlódni, egy utcai oszlopról két órába telik, de az otthoni konnektorról is megvan öt és fél óra alatt, azaz reggel mindig teljesen feltöltött autóval indulhatunk útnak.
A legújabb Alfa Romeót az elsők között vezethettük a márka baloccói tesztpályáján, ahol 1962 óta minden új modellt alaposan kipróbálnak. Nagyon furcsa érzés volt hangtalanul kigördülni a parkolóból, pedig ideje elfogadni, hogy egy Alfa Romeo már elektromos is lehet. A villanymotor azonnal elérhető nyomatékával kellemesen fürge a Tonale,
tökéletes megoldás ez a mindennapi városi utakra, ahol károsanyag-kibocsátás nélkül autózhatunk.
A csendes suhanást olyan gyorsan meg lehet szokni egy Alfában is, hogy egy idő után inkább már a benzinmotor beindulásán lepődtünk meg. A hagyományos DNA kapcsolóval válthatunk az elektromos és a hibrid üzemmódok között, az utóbbi ügyesen osztja be a benzines és elektromos motorok erejét. Mivel a hátsó kerekek is hajtottak, ezért a plug-in hibrid Tonale összkerékhajtású, ami jobb tapadást és élvezetesebb, ugyanakkor biztonságosabb autózást jelent.
Szerencsére ezt is megtapasztalhattuk az olaszországi teszten, ahol kisvárosok közti kanyargós utakra vitt a navigációs rendszer. Az akkumulátor ugyan megnövelte a Tonale tömegét, de mivel az autó hátuljába került, ezért javított a súlyelosztásán és csökkentett a súlypontján is, magyarul stabilabban fordul a kanyarokban. Dynamic módban harapósabb is az autó, a feszesebb kormányzással és futóművel élvezet volt terelni a kacskaringós utakon.
A program végén még a legendás baloccói tesztpályán is mehettünk egy pár kört, ahol a plug-in hibrid Tonale biztonságos körülmények közt végképp bebizonyította, hogy az Alfa Romeóból környezettudatos hibridként sem veszett ki a sportosság. Ha kérjük, 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, és a tisztán elektromos városi kilométereken túl hibridként hétvégi kirándulásra is indulatunk vele:
ennyire sokoldalú Alfa eddig még nem volt.
Más márkák is kínálnak 300 lóerős hibrideket, de az Alfa Romeo megoldotta, hogy a plug-in hibrid Tonale teljesítménye ne csak a katalógusban mutasson jól, hanem vezetni is élmény legyen. A formájáért és a stílusáért is lehet rajongani, főleg olyan apró részletek láttán, mint a visszapillantó tükörbe rejtett olasz zászló, vagy az Alfa Romeo emblémájának kígyója, amit a tölthető hibrid változathoz konnektorosra alakítottak át.
A Tonale pedig csak a kezdet, az Alfa Romeo mostantól minden évben bemutat egy új modellt. A decembertől rendelhető plug-in hibrid 2023-ra az utakon lesz, majd 2024-ben érkezik a márka első teljesen elektromos autója, 2027-ben pedig már csakis elektromos autókból fog állni az olasz gyártó kínálata. A plug-in hibrid Tonale vezetésével már bepillanthatunk ebbe a jövőbe anélkül, hogy le kellene mondanunk a márkát övező értékekről.
plug-in hibrid | nagy sztori | hibrid autó | alfa romeo tonale | Alfa Romeo
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!