Félmilliárd forintot bárkinek megér, ugye?
Carroll Shelby nemcsak az amerikai versenyautó-tervezés egyik ikonja, hanem gyakorlatilag megteremtője is volt. Látszólag egyszerű elven építette meg első saját autóját: a brit AC karosszériájába beépített egy V8-as Ford-motort, ennél persze jóval többről volt szó.
Az első Cobrában még a 221 köbinches, vagyis 3,6 literes motor volt – ez amerikai mércével small blocknak számít –, a nagyobb, 427-es viszont már hétliteres V8-ast kapott, amelynek utcai változata is megfutotta a 260 km/h-t, a versenymodell viszont karcolta a 300-at. Igen, a hatvanas években. Olyan eredményeket ért el, amilyeneket amerikai kocsi korábban soha.
Shelby nevéhez köthetők a legvadabb Ford Mustangok és a kilencvenes évek Dodge Viperje is, mi viszont most maradunk a 427-es Cobránál, az RM Sotheby’s márciusi aukcióján ugyanis egy ilyent árvereznek el.
Ez önmagában is figyelemreméltó – főleg, ha tudjuk, hogy a legdrágább amerikai autó rekordját is egy, pontosabban a legelső Cobra tartja –, ez a kocsi viszont az utolsó előtti legyártott 427-es, amely 1966 óta mindössze 1900 mérföldet futott, vagyis gyakorlatilag még bejáratós.
Újszerű állapotához ez mégsem volt elég, 2004-ben az akkori tulajdonosa hozatta rendbe, mert bár nagyon jó állapotú volt, az évtizedek azért meglátszottak rajta. Most már tényleg tökéletes, biztosan lesz, aki kifizeti érte az 500-600 millió forintnyi összeget, amennyire becsülik az árát.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: RM Sotheby’s)
ac cobra | aukció | árverés | rm sotheby's | Carroll Shelby
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!