Az alagút építése folyamatban van, 2029-ben vehetik majd birtokukba az utazók.
Várhatóan 2029-ben adják át a Fehmarnbelt-alagutat, amely Dánia és Németország közötti összeköttetést teszi lehetővé úgy, hogy a német Fehmarn-szigetet és a dán Lolland-szigetet kapcsolja össze kombinált módon, azaz közúton és vasúttal egyaránt.
Az építmény a világ leghosszabb alagútja lesz, melyen az áthaladás vonattal hét, autóval pedig tíz percet vesz majd igénybe.
Az alagút jelentősen lerövidíti majd a két ország közötti átjárást.
Ma körülbelül négy és fél órát kellene vonatoznunk, ha Koppenhágából szeretnénk Hamburgba eljutni. Az alagút elkészülte ugyanezt a távolságot két és fél órás menetidőre csökkenti le, a két város közötti közlekedés pedig az autóval utazók számára körülbelül egy órával rövidebb lesz.
A CNN tájékoztatása szerint mintegy háromezer ember dolgozik majd az alagút építésén a következő nyolc évben, és a kivitelezési munkák során annyi acélmennyiségre lesz szükség, amennyiből ötven Eiffel-tornyot fel lehetne építeni. Úgy tudni, az alagút nagyjából 8,2 milliárd dollárból készül majd. Mint ismert, az Angliát Franciaországgal összekötő, 1993-ban megnyílt Csalagút 15,5 milliárdból épült.
Az építési munkálatok október 12-én megkezdődtek, azóta is folyamatosan közvetítik élő adás keretében a legnagyobb videómegosztó oldalon, hogyan haladnak a kivitelezéssel.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Femern A/S)
leghosszabb | világ | Dánia | hamburg | németorszég | alagút
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!