Kevesebben ülhetnek innentől egy-egy gondolába Velencében – az olaszok pedig finoman szólva sem fogták vissza magukat, mikor ezt a döntést indokolni kellett.
Velence és a turisták a világ egyik legfurcsább, nyomokban Stockholm-szindrómás párkapcsolata. Egyszerre szeretik és utálják egymást, veszekednek, kiakadnak és elküldik egymást a fenébe, de a nap végén azért mégis szükségük van a másikra. Most ez az elég érzékeny kapcsolat kapott még egy döfést a nemzetközi sajtóban, miután a velencei gondolások szövetsége nemes egyszerűséggel kijelentette: innentől kevesebb embert engednek fel a gondolákra, mert az elmúlt években híztak a turisták.
"Az elmúlt tíz évben kövérebbek lettek a turisták. Ezért ahelyett, hogy a gondolára lépés előtt mérlegre állítanánk őket, csökkentjük a kapacitási számot"
– magyarázza Andrea Balbi, a velencei gondolások szövetségének elnöke a CNN-nek.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hagyományosan hat fő befogadására alkalmas da nolóba ezentúl öt ember ülhet be, a csoportos városnézésre specializálódott da parada típusban pedig tizennégy helyett ezentúl tizenkét fő foglalhat helyet. Raoul Roveratto, a kezdő és helyettesítő gondolásokat képviselő szervezet elnöke kevésbé árnyaltan fogalmazott a La Repubblicának:
"Egyes országokból olyan kövér emberek érkeznek, mintha bombákkal raknád meg a hajókat. Ha teljesen telerakod ilyen dagadt emberekkel a gondolát, lesüllyed, víz kerül a hajótestbe és elmerül. Több mint fél tonna hússal veszélyes hajózni."
Roveratto emellett hozzáteszi, ha túl nehéz a gondola, akkor sokkal nehezebb a kis kanálisokban gyorsan irányt váltani, kerülni, kanyart bevenni és navigálni, ami könnyen balesetveszélyes is lehet.
Azonfelül, hogy ezt az indoklást valamivel udvariasabban vagy érzékenyítettebben is meg lehetett volna tenni – vagy csak egyszerűen azt mondani, hogy a Covid–19 miatti távolságtartás indokolja a kisebb létszámot –, úgy, hogy a nemzetközi sajtó ne kiáltson azonnal weight shaminget (azaz testsúlyból fakadó testszégyenítést), azért igazuk is van a velenceieknek.
Emellett nem ők az elsők, akik testsúlyhoz kötnek egy turisztikai szolgáltatást: a görögországi Santoriniben például súlylimitet vezettek be a szamarakra felszálló városnéző turistáknál, miután rengeteg állatvédő panaszkodott, hogy az állatok gerincsérüléseket szenvednek a túl nagy terhek alatt.
Ez is érdekelhet:
velence | gondolások szövetsége | gondola | santorini | turista | olaszország
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!