A nagy aukciósházak árverésein rendre előtérbe kerülnek azok az autóritkaságok, amelyekhez egy kisebb vagyonért lehet hozzájutni. 2021-ben, ha lehet, még nagyobb összegekért cseréltek gazdát a legkülönlegesebb gyűjtői darabok. Mutatjuk az aukciók öt legértékesebb modelljét.
Ferrari 275 GTB Competizione (1966)
A hatvanas években a Ferrari már a legsikeresebb csapatok közé tartozott a versenypályákon, és 1966-ban készült el ez a 275 GTB Competizione, aminek a neve is mutatja, hogy versenyautónak szánták. A súlycsökkentés érdekében alumínium karosszériát szabtak rá, a V12-es motorját tovább izmosították, és két 140 literes benzintankkal szerelték, hogy a hosszútávú futamokat is bírja.
A képeken látható példány az egyike a 12-nek, ami valaha készült ebből a típusból.
1967-ben, ’68-ban és ’69-ben is rajthoz állt a 24 órás Le Mans-i futamon, az első alkalommal kategóriagyőzelmet szerzett. 2018-ban teljesen felújították, így került az RM Sotheby’s kaliforniai aukciójára augusztusban, ahol 7 705 000 dollárt, azaz 2,4 milliárd forintnak megfelelő összeget adtak érte.
Ferrari 268 SP (1962)
Még egy maranellói versenyautót találunk az első ötben, és nem akármelyiket, hiszen ezzel a 268 SP-vel állt rajthoz a Ferrari gyári csapata a 24 órás Le Mans-i futamon 1962-ben. A Fantuzzi műhelyében épített karosszéria és a nyolchengeres, középmotoros elrendezés hosszú időre,
a következő évtizedekre meghatározta a Ferrari versenyautóinak felépítését.
Igazi autótörténeti kincsről van szó, hiszen a valaha elkészült hat példányból már csak ez az egy maradt meg, és egyben ez a legrégebbi V8-as motorral szerelt Ferrari versenyautó a világon. Mindig is gondját viselték, 1969 óta csak két tulajdonosa volt, ezért 8-10 millió dollár közötti összeget vártak érte az RM Sotheby’s augusztusi aukcióján, ahol végül 7 705 000 dollárért kelt el.
Aston Martin DB4 GT Zagato (1962)
1959-ben, amikor az Aston Martin kettős győzelmet aratott a 24 órás Le Mans-i futamon, a Ferrari kénytelen volt átdolgozni a 250 GT-jét, amire az angolok válasza a DB4 GT volt. Az Aston Martin azonban nem csak a pályán kívánta legyőzni a riválisát, ezért
megbízta az olasz Zagato stúdiót, hogy álmodjon még stílusosabb karosszériát a sportautójára.
A Zagato által épített karosszéria nemcsak gyönyörű, de 50 kilogrammal könnyebb is lett a szériamodellnél. A különleges típusból csupán 19 példány készült, ebből csak hat volt balkormányos, és az egyetlen amerikai specifikációjú autó az RM Sotheby’s augusztusi árverésére került, ahol 9 520 000 dollárért, azaz hárommilliárd forintnak megfelelő összegért talált gazdára.
Ferrari 250 GT Passo Lungo California Spider Competizione (1958)
Az olasz trikolórt idéző fényezésén kívül is van miért vágyni erre a Ferrarira. A mindössze 50 példányban gyártott nyitott tetős California Spider ugyanis
csak ritkán készült a versenyzésre szánt Competizione kivitelben,
egészen pontosan tíz darab hagyta el a maranellói gyárat, és ez a gyönyörű állapotban megtartott példány az egyik közülük. A Competizione változat nagyobb benzintankot kapott, akárcsak a versenyautók, ezért még messzebb lehet utazni az ötvenes évek végének egyik legstílusosabb sportautójával. A háromliteres, 250 lóerős V12-es motorral szerelt California Spider a Gooding & Co kaliforniai aukcióján jelent meg, ahol 10 840 000 dollárt, vagyis 3,4 milliárd forintnyi összeget adtak érte.
McLaren F1 (1995)
A 2021-ben aukción legdrágábban eladott autók listáját kivételesen nem egy klasszikus veterán, hanem egy youngtimer szuperautó vezeti. A McLaren F1 abból a korból származik, amikor minden elképzelhetőnek tűnt, a V12-es motorral szerelt szupersportautó a 391 km/órás végsebességével
12 évig tartotta a világ leggyorsabb szériamodelljének címét.
A 64 darab utcai példány közül ez az egyetlen, amit erre a barna színre fényeztek, ráadásul még csak alig háromszáz kilométert futott, ezért hihetetlenül sokat megért az új tulajdonosának. A Gooding & Co augusztusi aukcióján 20 465 000 dollárt adtak érte, ami 6,5 milliárd forintnak felel meg, ezzel a McLaren F1 új rekordot állított be a típus történetében.
(Képek: RM Sotheby's, Gooding & Co)
A legdrágább új autó
A gyakran egyetlen példányban fennmaradt veterán ritkaságok érthető módon jóval többet érnek még a legdrágább újonnan megvehető szupersportautóknál is. Mégis akad egy kivétel: az egyetlen példányban készülő Bugatti, a La Voiture Noire, ami 11 millió euróba, azaz négymilliárd forintnak megfelelő összegbe került az egyelőre ismeretlen tulajdonosának.
mclaren f1 | aukció | legdrágább | aston martin db4 gt | árverés | McLaren
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!