Ezeket az autókat várjuk 2019-ben

A német prémiumgyártók mind gyártásba küldik teljesen elektromos autóikat, de nem csak ezért lesz érdekes az idei év autóipari szempontból. Kiválasztottunk néhány típust, amelyet különösen várunk.

Audi e-tron

Az összes német prémiummárka szerepel az összeállításban egy-egy új, teljesen elektromos modellel: az Audi az e-tront küldi gyártásba. Messziről csak egy újabb Audi szabadidő-autó, közelebbről is, furcsa külső visszapillantóval. Ennek oka, hogy nem tükör, hanem kamera van a kar végén, a képét monitoron nézheti a vezető.

Interior

408 lóerő az első és a hátsó kerekeket hajtó villanymotor összteljesítménye, hat másodperc alatt gyorsul százra, hatótávja 400 kilométer feletti.

BMW 8 Gran Coupé

Az évtizedek után feltámasztott 8-as sorozat első darabja a kupé volt, de következnek az újabb karosszériaváltozatok. A kabrióváltozat mellett idén érkezik az M8 Gran Coupé is, és őszintén reméljük, hogy nagyon fog hasonlítani a már többször látott sötétzöld koncepcióautóra, mert az a képekről is szinte leugrik, annyira vad.

Ha a 8-as kupé tetszik, de a dísznél funkcionálisabb hátsó ülésekre lenne szükség, a Gran Coupé lesz a megváltás.

BMW iX3

Van az i almárka, vannak a hibrid BMW-k, de teljesen elektromos BMW-ből az iX3 lesz az első. Nem az i3- és i8-féle futurisztikus vonalat követi, azoknak szól, akik hagyományosnak tűnő autóban szeretnének belépni a villanyautók korába.

Az alapformát értelemszerűen az X3-as adja, de gondoskodnak róla, hogy a villanyos változat ne csak a szinte nem létező hangjával és a teljesen hiányzó kipufogójáról tűnjön fel. A márkajellemző vesemaszk módosul leginkább, ezenkívül is több egyedi részletet kap az iX3. Teljesítménye 270 lóerő, hatótávja úgy 400 kilométer lesz.

Fiat 500

Az olasz retro-kisautó formája olyan tökéletes lett, hogy 2007 óta nem is nagyon tudtak-akartak hozzányúlni. Lassan viszont már kell – ezt az ellentmondást egy műszakilag friss, dizájnban is új, de alapvetően hasonló 500-assal lehet feloldani (a kép egy lehetséges elképzelés erről).

Villanymotoros változata biztosan készül, a belsőégésű motorokról egyelőre nem sok konkrétumot tudunk azonkívül, hogy lesznek.

Mercedes-Benz EQC

A világ legrégebbi autómárkája is odateszi magát az első igazán sikeresnek ígérkező elektromos típusával. Az EQC kisebb crossover lesz – a C jelöli a kategóriát – újszerű orrkialakítással, öt ajtóval, tengelyenként egy elektromotorral.

Az összteljesítmény több mint 400 lóerő, a gyorsulás ennek megfelelően parádés, alig öt másodperc, az EQC egy tele töltéssel 400 kilométert tud megtenni.

Porsche Taycan

Csak azért nem a Varga Péter által "hatalmas bombának" nevezett új 911-est említjük a márkától, mert autótörténeti szempontból lényegesebb az első szériagyártású elektromos Porsche megjelenése. A Taycan – amelynek a kiejtését is megtanítja a cég – olyan, ahogyan elképzeljük a világ egyik legnevesebb sportkocsigyártójának bemutatkozását egy új piaci szegmensben.

Lenyűgöző forma, 600 lóerős teljesítmény, három és fél másodperces százra gyorsulás, 500 kilométeres hatótáv és akár 15 perces gyorstöltés – egy élményautó adatokban.

Toyota Supra

Az új Z4-es BMW-vel közös műszaki alapokra épül, sőt, közös gyárban készült majd a Supra, és jónak kell lennie, ha a Toyota úgy döntött, ezzel hozza vissza a legendás típusnevet. A motort a BMW adja, háromliteres, soros hathengerese lesz a nagyobb, 300 lóerő feletti változat.

Hosszú orr, rövid far, hátsókerék-meghajtás: ígéretes roadster.

Volkswagen Golf

Bár nem a Golf teremtette a kategóriát, mindig esemény, amikor megjelenik az új generáció, hiába nem jut eszünkbe egyetlen forradalmi megoldása sem az elmúlt hét szériából. A nyolcadikról egyelőre csak renderelt képeket láttunk, azt viszont biztosra vehetjük, hogy illeszkedni fog a márka arculatába, megosztó részletek nélkül.

Érdekesebbnek ígérkezik a műszaki tartalom: csak hibrid lesz belőle. Ez persze nem önálló elektromos hajtást és zöld rendszámot jelent, hanem ún. lágy hibrid rendszert, fékenergia-visszanyeréssel. A digitális műszerfal nem újdonság az autóiparban, de a kategóriában még ritkaság, talán gyorsabban megszokják majd a vevői, mint a négyes Golf kék műszerfal-világítását.

Toyota | toyota supra | porsche taycan | nagy sztori | villanyautó | mercedes-benz eqc

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom