A múlt század közepén úgy gondolták, a kétezres években már bőven repülő buborékautókkal közlekedünk majd. Rossz hír vagy sem, ez még 2018-ban sem következik be, ám vannak olyan típusok, amelyekre nagyon is érdemes odafigyelni idén. Kiválasztottunk öt ilyent.
Alpine A110
A középre épített motor és a hátsókerék-hajtás akkor is izgalmas kombináció, ha nincs köze egy legendás márka újjászületéséhez. A forma remekül idézi a híres őst, ám a Renault sportkocsija természetesen modern darab, amely a Mégane RS 252 lóerős benzinesét kapja, ami az alig több mint egytonnás saját tömeggel együtt ígéretes kombináció. Várhatóan nemcsak ez, hanem a szénszálas műanyagokkal, alumíniummal és nappabőrrel burkolt belső is fokozza majd az élvezetet.
BMW 8-as sorozat
Fekete-fehér emblémával érkezik majd a BMW luxus-túrakupéja, ezzel is jelezve, a felélesztett 8-as sorozat még a prémiummárkán belül is a csúcstípusok közé tartozik. A 6-ost váltó, annál nagyobb luxus túrakupé a 7-es műszaki alapjait használja, és nemcsak V12-es szériaváltozata, hanem M8-as civil és versenyverziója is lesz, utóbbit, az M8 GTE-t már idén pályára is küldik.
Jaguar i-Pace
Törvényszerű, hogy ha nő az elektromos autók iránti érdeklődés, akkor nem tarolhatja le egyedül a Tesla a villanyos szabadidő-autók piacát. Több konkurens is várható, ezek egyike a Jaguaré: 400 lóerős teljesítményt és 400 kilométer körüli hatótávolságot ígérnek, amivel nemcsak a Tesla Model X, hanem a dízeles-benzines hagyományos SUV-k ellen is jó eséllyel indulhat a Jaguar i-Pace.
Lamborghini Urus
Az eladások megduplázását várják az olaszok az új szabadidő-autótól, amelynek 650 lóereje és 300 km/h feletti végsebessége is mutatja, nem a dízel X5-ös BMW-k tulajdonosait akarják elcsábítani. A forma természetesen mesteri, tökéletesen átveszi a márka szupersportautóinak éles stílusát, miközben az Urus végre egy távolabbi golfpálya megközelítését is lehetővé teszi.
Toyota Supra
A Supra egykor olyan nagyteljesítményű típusa volt a Toyotának, amilyen ma nincs. Hamarosan viszont lesz: a BMW-vel közösen fejlesztik, a találgatások szerint a roadster lesz a Z4-es utódja, a kupé pedig a Toyota kínálatát bővíti egy rendes sportkocsival. Nem tudjuk, milyen hajtásláncot kap, és bár támogatjuk a minél kisebb károsanyag-kibocsátású technológiákat, reméljük, nem tudják le egy sima hibriddel a motorkérdést.
Ez is érdekelhet:
lamborghini urus | nagy sztori | bmw | alpine a110 | jaguar | alpine
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!