Az autózás aranykorába repít vissza ez a Mercedes-Benz túrakocsi

A hatvanas évek óta egy család birtokában van ez a fenséges Mercedes-Benz Sports Tourer, amely a korának leggyorsabb és legvágyottabb túrakocsija volt. Ritka alkalom eladó példányt találni belőle.

Az 1920-as években nem sok gyorsabb autó volt ennél a Mercedes-Benz Sports Tourernél. A fantasztikus túrakocsi abban az időszakban született, amikor a Daimler és a Benz egyesültek, és éppen Ferdinand Porsche volt a cég főmérnöke. A később saját nevén is elismerést szerzett géniusz olyan erős, mégis sokoldalú autót tervezett, amely ugyanúgy otthon érezte magát a versenypályán, mint a hegyi utakon.

Mercedes-kereskedés Hamburgban, 1925-ben még az egyesülés előtt
Mercedes-Benz-kereskedés Frankfurtban, 1926-ban, már az egyesülés után

A Mercedes-túrakocsi jellegzetessége a 6,74 literes, soros hathengeres motorra szerelt Roots kompresszor volt,

amely csak akkor lépett működésbe, amikor teljes gázzal száguldott az autó, a teljesítményt ekkor néhány másodperc erejéig 120-ról 180 lóerőre növelte. A korabeli fényképeken építés közben, karosszéria nélkül is látható volt a jármű, aminek már a mechanikája is lenyűgöző látványt nyújtott.

Az új Mercedes premierje a Nürburgring első versenyén 1927-ben, 1-es rajtszámmal a győztes Rudolf Caracciola
A Sports Tourer, más néven Typ S rövid karrierjét versenysikerek övezték

A bemutatóját 1927-ben az éppen akkor elkészült Nürburgringen tartották,

ahol a Mercedes korabeli pilótája, Rudolf Caracciola máris kategóriagyőzelmet szerzett vele a pálya első autóversenyén. A sportsikerek mellett a kereskedésekben is népszerűvé vált a Sports Tourer, annak ellenére, hogy karosszéria nélkül is hétezer dollárba került. Olyan hírességek választották, mint Al Johnson énekes, a színész Marx fivérek vagy a Sherlock Holmes-regények írója, Sir Arthur Conan Doyle.

Csak egy dolog vethetett véget a Mercedes sikerének, a gazdasági világválság,

aminek következtében az eladások szinte teljesen eltűntek, 1930-ig ezért összesen csak 146 példány készült a Sports Tourerből. A képeken látható autó alvázát 1928-ban gyártották, Louis Delling kereskedő vásárolta meg a márka drezdai képviseleténél, majd a H. Glaser & Co. karosszériaépítő műhelyébe szállíttatta, hogy felépítménnyel lássák el.

Az évtizedek során többször is tulajdonost cserélt az autó, később már a berlini Buhne Carosserie cégére volt olvasható rajta, de a kutatások kiderítették, hogy végig a Glaser karosszériáját viselte a Mercedes. A jelenlegi tulajdonos édesapja

1964-ben vásárolta 15 ezer dollárért az akkor már New Yorkban lévő túrakocsit,

amely mostanáig a család tulajdonában maradt. Nem sokkal később teljesen felújították, rendszeresen használták, és végig gondját viselték.

57 év után a család úgy döntött, hogy megválik a féltett kincsétől, és új tulajdonost keres a ritka Mercedesnek. A Bonhams augusztus 13-i aukcióján lehet rá licitálni, és mivel ezt a típust gyakran generációkon keresztül őrzik gyűjteményekben, ezért különösen ritka alkalom, hogy eladót találni belőle. Az értéke alapján

3-4 millió dollárra számítanak érte, ami 800 millió és 1,2 milliárd forint közötti összegnek felel meg.

(Képek: Bonhams, Daimler)

Mercedes-sikerek

Caracciola nemcsak a Nürburgringen aratott sikereket a Mercedesszel, éppen kilencven éve annak, hogy hazai terepen győzte le az olasz riválisokat, és 1931-ben megnyerte az ezer mérföldes Mille Migliát. A Mercedes pedig a második világháború után is legendás sportautót alkotott, az eredetileg versenypályára szánt sirályszárnyas SL-ből az egyik legkeresettebb veterán autó, és a márka roadster-modellsorozatának elindítója lett, a történetét ebben a cikkünkben meséltük el.

mercedes-benz | nürburgring | túrakocsi | bonhams | mercedes | mercedes-benz S

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom