Kipróbáltuk, mit tud a Xiaomi 11T Pro, és értékeltük amatőr és profi szemszögből is. Teszt és podcast!
A makrofotózás rengeteg embert rabul ejt. Akit hidegen hagytak eddig az ismerősei rovarokról, virágszirmokról készült színpompás képei, azok is akaratlanul kipróbálják az íróasztal sarkán, a klaviatúrán, a monitor pixelein, a ceruza hegyén, a céges belépőkártya eddig nem látott raszterein feltűnő részletek megörökítését, ha erre lehetőségük nyílik.
És elindulnak a lejtőn, ami inkább emelkedőnek mondható, ugyanis a fotózás nem valami hitvány időtöltés.
A fényképezés hobbiként a szemlélődés, a minket körülvevő világ eddig fel nem fedezett apró titkainak megismerését kínálja, ami a szürke hétköznapokat expedíciókká, a napi ingázást folyamatos, élénk, téma utáni keresgéléssé varázsolja.
A Xiaomi új eszköze első ránézésre okostelefonnak tűnhet, de ne tévesszen meg a már hagyományosnak nevezhető formavilág: a Xiaomi 11T Pro bizony egy fényképezőgép. Abból sem akármilyen, a főkamerája maximális felbontása 108 megapixel. Igen, 108 millió képpontban képes megörökíteni a valóságot, de ez távolról sem minden.
Az általunk is kipróbált telefon olyan grafén alapú, kétcellás akkumulátorral van ellátva, amely képes kezelni a tartozékaként érkező elképesztő, 120 watt teljesítményű töltőt, így tizenhét perc alatt tölthető száz százalék kapacitásra.
Hogy ez milyen komoly elektronikát igényel, arra a legjobb példa maga a töltő, ami 215 grammot nyom. Ez nagyjából egy átlagos telefon tömegével azonos, a legmasszívabb telefontöltő adapter, amihez valaha szerencsénk volt. Mindezért cserébe le kell mondanunk a vezeték nélküli töltés kényelméről, amit az autókba épített töltőegységekkel használni azért elég kézenfekvő.
Ha már feltöltöttük a telefonunkat, amíg a kávét megittuk és lepörgettünk néhány Insta-sztorit, akkor jöhet a próbálkozás a fényképezőfunkcióval. Azt már egy ideje tapasztaljuk, hogy a kijelzőről vezérelhető okostelefonos fényképezés egyszerűbb, mint egy kompakt digitális gép használata, de esetünkben az eredmény sem marad el az egyszerűbb céleszközök által nyújtott képektől.
A főkamera egy 24 mm-es látószögű, F1.8 fényerejű objektívet rejt, PDAF, vagyis fázisdetektálásos autofókusszal ellátva. Pro módban még RAW képek rögzítése is lehetséges, vagyis ha valaki az utólagos képszerkesztés bugyraiba akarja vetni magát, akkor hajrá, lehetősége nyílik a dinamikatartományok kiaknázására.
A főkamera kifejezés feltételezi, hogy találunk még más képrögzítő egységet is, és nem is téved, aki így gondolja. Van egy ultranagy látószögű (12 mm-nek megfelelő) F2.2 fényerejű lencse, amely 8 MP-es érzékelővel összedolgozva rögzít jóval többet, mint amit hirtelen felfogni vagyunk képesek.
A 12 mm-es látószög 120 fokos teret jelent, vagyis ideálissá teszi a telefonunkat belső terek fényképezésére, vagy csoportképek készítésére, ha nincs lehetőségünk hátrálni. Gyakorlatilag egy képbe sűrít egy kisebbfajta panorámafotót. Ez inkább funkcionális kamera, speciális távlatai miatt kevésbé gyakran használható célszerűen, mint a főkamera, de tökéletesen kiegészíti azt.
A készülék harmadik kamerája minden bizonnyal a legmókásabb darab, egy F2.4 fényerejű, 50 mm fókusztávolságú tele makró. A tele makró a teleobjektívek olyan fajtáját jelenti, amelyek teleobjektívek, vagyis portrék készítésére kiválóan alkalmasak, de fontos, hogy a telefon telemakró kameráját nem lehet csak makró felvételekre használni.
Ugyanakkor a felépítésüknek köszönhetően a közelpontjuk kicsi, vagyis a frontlencse távolságának a megörökíteni kívánt témától nem szükséges távolra esnie. A Xiaomi 11T Pro nagy valószínűséggel ezzel a kamerával transzformálja át a tulajdonosait hobbifotóssá.
Természetesen az előlapon is van egy szelfizésre termett, 16 MP-es, széles látószögű lencse, ez már kötelező modul a telefonokban.Dolby Vision, HDR10+ megjelenítés
Az elkészült képeket egy AMOLED kijelzőn tekinthetjük meg, ami 1080x2400 képponttal és akár 120 Hz-es képfrissítéssel operál. A mobilfotózásban az a legnagyszerűbb, hogy nagyjából hasonló eszközökkel történik a képek megosztása, mint a készítésük, így az okostelefonok gyártóinak nem szükséges a különböző platformok szinkronba hozásával vesződniük, mert a tartalmak java részét hasonló eszközökön tekintik meg a követők.
A Xiaomi 11T Pro a Cinemagic hívószóra keresztelt videórögzítési képességével egyedi moziszerű felvételeket ígér, akár 8K 30fps formában is, de a legtöbben valószínűleg a 4K 60 fps jól bevált kombinációjánál maradnak majd, ilyenkor a képstabilizálást is alkalmazva könnyedén készíthetünk részletgazdag videókat, amelyeket mindenféle effekttel tehetünk még szórakoztatóbbá. A felvételek hangjára sem lehet panasz, a 11T Pro kiváló zajszűrést kapott, és Dolby Atmost is támogat, ami szinte moziélményt kínál. A videóinkat visszanézve pedig élvezhetjük a Harman Kardon sztereó hangszóróinak gazdag dinamikáját.
A 11T Pro a felsoroltakon kívül még telefonálásra is használható, feledtetve, hogy egykoron ez volt a GSM (Global System for Mobiles) telefonok fő funkciója. Ez lassan feledésbe merül, lassacskán elenyésző időt fordítunk telefonálásra, és teret nyernek a korábban kiaknázatlan, vagy épp nem is létező funkciók. Mi pedig nem panaszkodunk, hanem örülünk neki, hogy mindig van nálunk egy jó kis kamera.
Ha többet is szeretnél tudni, hallgasd meg a podcastunkat erről a telefonnak álcázott fényképezőgépről!
xiaomi 11t pro | kamera | okostelefon | makró fotózás | cinemagic | megapixel
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!